زمزم ۳،توانمندی شاخص مهندسی و اجرا در صنعت فولاد
گروه MMTE با اجرای بزرگترین مگامدول آهن اسفنجی ایران به روش میدرکس به جای تکنولوژی نسل اول HYL در مجتمع فولاد خوزستان، زمینه حداکثر سازی منافع اقتصادی حاصل از بکارگیری دانش روز جهانی را برای یک شرکت ایرانی فراهم ساخته است .

به گزارش  چیلان ، گروه MMTE با اجرای بزرگترین مگامدول آهن اسفنجی ایران به روش میدرکس به جای تکنولوژی نسل اول HYL در مجتمع فولاد خوزستان، زمینه حداکثر سازی منافع اقتصادی حاصل از بکارگیری دانش روز جهانی را برای یک شرکت ایرانی فراهم ساخته است .

طرح زمزم ۳ یکی از پروژه های شاخص در میان طرح های اجرا شده در حوزه فولاد و صنایع معدنی است که هم از جهت پیاده سازی تکنولوژی میدرکس با قابلیت های نوین آن و هم از حیث طراحی روزآمد ناحیه احیایی که بهینه تر از طرح های میدرکس سری اول به اجرا درآمد، امتیازات ویژه ای را از منظر ارتقای ظرفیت های تولیدی و درآمدی و نیز توان افزایی در مدیریت مگاپروژه ها برای کارفرما و پیمانکاران این طرح ایجاد نموده است .

حرکت در مسیر پیشبرد بومی سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تولید پایدار در زنجیره آهن و فولاد به میزان دو میلیون تن در سال که برای نخستین بار در قطب های فولادی حاصل شد، یکی از مزیت های بزرگی است که اکنون با اجرای طرح زمزم ۳ در سبد تولید ایران جای گرفته است.

استفاده حداکثری از توان ساخت داخل از جمله بکارگیری موثر تامین کنندگان داخلی و شرکتهای دانش بنیان و نیز مدیریت اثربخش موانع اجرایی پروژه در دوره مواجهه با محدودیت های خاص بین المللی و پیامدهای چالش زای تورم جهانی، دریچه ای نوینی از بهبود شاخص های مدیریت و افزودن بر سهم خودکفایی در گستره طرح های اجرایی کشور گشوده است که طبعا شعاع رنگین آثار ارزشمند آن بر مسیر آتی توسعه صنعت تابانده خواهد شد .

راهبری اجرای این حجم از سرمایه گذاری، فراتر از ۱۵۰ میلیون یورو که به ساخت و راه اندازی خط تولید جدید در سبد صنعتی فولاد خوزستان منجر شد، بیش از پیش مسیر تکاملی این شرکت را در تحقق چشم انداز و استراتژی توسعه و قرار گرفتن در جایگاه بنگاه های ارزش آفرین هموار نموده که از این پس با تامین کامل کسری خوراک آهن اسفنجی واحدهای پایین دستی در زنجیره تولید خود، مزیت های رقابتی ارزنده ای نسبت به تولید کنندگان منطقه ای در دست خواهد داشت.

به ثمر نشستن این سرمایه گذاری جذاب و کارآمد همزمان با موج پایداری تقاضا و رشد قیمتی محصولات آهن اسفنجی، علاوه بر ایجاد بزرگترین منبع درآمدی در این قطب تولیدی، بازگشت سرمایه پروژه را در بازه زمانی بی سابقه کمتر از یک سال محقق خواهد ساخت که در مقایسه با طرح های پیشین صنعت فولاد از رتبه اعتباری خاصی برخوردار است .

گروه MMTE اینک به خود می بالد که با پشتوانه نقش آفرینی موثر در اجرای ۱۸ طرح فولادسازی به ویژه در حوزه احیاء مستقیم و به کارگیری دانش فنی میدرکس، مهارت آموزی ممتاز در چرخه مهندسی و انباشت تخصص های ارزش آفرین خود، گام در وادی توسعه زمزم ۳ نهاده و درفضایی مملو از اراده، تعهد و تلاش های بی دریغ، همپای انتظارات مجامع کارفرمایی، بیش از پیش توانسته است خود را در قامت یک دارنده دانش فنی تراز اول و به عنوان یک پیمانکار EPC رقابت جو و پیشگام به صنعت فولاد ایران اثبات نموده و با ثبت ۱۹ طرح در نقشه فولاد، سهم ممتازی در بهبود شاخص های تولید ملی ایفا نماید .

2

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹
شناسه مطلب : 58884
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی