سه تصمیم مهم در نشست میلگردی ها/ شیوه نامه رتبه بندی واحدهای نوردی نهایی شد
قطار جلسات هم اندیشی تولیدکنندگان میلگرد سریع تر از بقیه رسته ها پیش می رود و دیروز سوم بهمن ماه پس از 5 ماه به ایستگاه بیست و دوم رسید که تصمیمات مهمی هم در پی داشت. از نهایی شدن شیوه نامه رتبه بندی واحدهای نوردی تا تطبیق قیمت کارخانجات با روند بازار.

احمد خوروش، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص این جلسه به خبرنگار  چیلان  گفت: در جلسه  امروز سه تصمیم اتخاذ شد که  شامل بحث درخصوص آمارهای اعلام شده توسط دولت در زمینه دپوی فولاد در انبارهای فولادسازان، تثبیت قیمت ها و تدوین شیوه نامه رتبه بندی واحدهای نوردی می باشد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، درمورد وضعیت بازار و رکودی که گریبان گیر تمامی واحدها شده صحبت شد و به موضوع آماری که دولت درباره دپوی فولادی ها ارائه داده پرداختیم.

خوروش خاطرنشان کرد: دولت به تازگی اعلام کرده دپویی در کارخانجات فولادی وجود ندارد و از عقب ماندن تولید نسبت به تقاضا صحبت هایی به میان آورده است درحالی که در واحدهای مقاطع طویل حجم عظیمی از تولیدات در انبارها موجود است که با این قیمت های بازار، صرفه اقتصادی برای فروش آن وجود ندارد و به همین دلیل نیز کارخانجات نوردی کاهش تولید را در ستور کار خود قرار داده اند که در این راستا  قرار است انجمن طی نامه ای وضعیت واقعی انبارهای فولادسازان را به دولت اعلام نماید تا چنانچه دولت بخواهد تصمیمی در این زمینه اتخاذ کند، برمبنای آمار و ارقام واقعی و صحیح باشد.

وی ادامه داد: درباره رتبه بندی و نظام ممیزی کیفیت تولیدکنندگان فولاد هم نتیجه مطالعات کارشناسی به جلسه ارائه شد و  این شیوه نامه که بر اساس استانداردهای سازمان استاندارد تدوین شده، مورد بررسی و  توافق اعضا قرار گرفت تا برمبنای آن رتبه بندی کیفی واحدها صورت گیرد که شروع این امر، از تولیدکنندگان میلگرد خواهد بود و بعد در سایر رسته ها از قبیل نبشی و ناودانی، شمش و آهن اسفنجی نیز اجرا خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در تشریح جزئیات این شیوه نامه افزود:  قرار است این شیوه نامه در دو مرحله و با نگاه بهبود کیفیت اجرا شود و مطابق استانداردهای بین المللی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد است بروزرسانی شود و در این راستا جلساتی نیز با این سازمان داشته و خواهیم داشت و با توجه به بازخوردهای آن، در آینده ممکن است تغییراتی در جزئیات این شیوه نامه اتفاق بیافتد.

خوروش این را نیز گفت که این رتبه بندی می تواند ما را در تحقق اهداف صنعت فولاد ایران در افق ۱۴۰۴ به ویژه در حوزه صادرات یاری کند چرا که تلاش واحدها در بهبود رتبه کیفی خود  سبب ارتقای کیفیت تولیدات فولادی و موفقیت جهت حضور در بازارهای جهانی است ضمن آنکه باعث احترام بیشتر به حقوق مصرف کنندگان فولاد نیز می شود.

وی صحبت پایانی جلسه را هم بحث درباره روند قیمت ها در هفته های جاری عنوان کرد و گفت: همان گونه که شاهد بودیم در دی ماه وضعیت قیمت ها به شدت کاهشی بود و بازار در رکود به سر می برد اما با اعلام قیمت های جدید تلاش خواهیم کرد قیمت ها را با روند بازار هماهنگ کنیم و عرضه را مدیریت کنیم تا ثبات بازار در شرایط مطلوب حفظ شود.

Untitled-3

2

تاریخ انتشار : ۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
شناسه مطلب : 10203
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی