نوریان در مصاحبه با چیلان به تشریح «همه پروژه های چادرملو» پرداختتکمیل زنجیره ارزش با راه اندازی کارخانه فولاد چادرملو
یکی از پروژه های بزرگ تکمیل کننده زنجیره ارزش در چادرملو ساخت و راه اندازی کارخانه فولاد چادرملو است که قادر است سالانه یک تا 1.3 میلیون تن شمش فولاد تولید کند. این کارخانه اخیرا مورد بهره برداری قرار گرفته است. در جنب همین کارخانه واحد احیاء چادرملو هم در حال ساخت و اتمام است که با بهره برداری از آن سالانه بالغ بر یک میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی تولید می شود.

محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گو با خبرنگار به تشریح طرح ها و فعالیت های شرکت چادرملو از زمان انتصاب وی به عنوان مدیرعامل این مجتمع تا کنون گفت: از ابتدای فعالیت در مجموعه معدنی و صنعتی چادرملو، هدفی جز توسعه این مجموعه وجود نداشت. در سال ۸۳ میزان تولید کنسانتره در معدن چادرملو با سه خط تولید ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که با همکاری و همدلی مدیران، کارشناسان، متخصصان، کادر فنی و تمامی کارکنان شرکت اعم از امانی و پیمانکاری در گام اول با اجرای طرح توسعه و احداث خط چهارم تولید کنسانتره را در سال ۱۳۹۰ به مقدار ۸.۹ میلیون تن رساندیم.

نوریان افزود: همزمان طرح مرحله دوم توسعه را با احداث خط پنجم، شروع و در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ راه اندازی نمودیم. در حال حاضر تولید کنسانتره آهن در این مجموعه ۱۰.۵ میلیون تن است که حدود ۴۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی پنج خط یعنی ۷.۵  میلیون تن می باشد.

وی افزود: همچنین میزان تولید سنگ آهن دانه بندی را از ۸۰۰ هزار تن، به ۱.۵ میلیون تن در سال افزایش دادیم و در مجموع سالانه حدود ۱۲ میلیون تن محصولات سنگ اهن تولید می کنیم.

در سال ۱۳۸۳ علاوه بر تمرکز بر واحد کنسانتره، با برنامه ریزی های خود کار ساخت کارخانه گندله سازی را در اردکان یزد با ظرفیت تولید سالانه ۳.۴ میلیون تن آغاز کردیم که در سال ۱۳۸۷ مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یکی دیگر از پروژه های بزرگ تکمیل کننده زنجیره ارزش در چادرملو ساخت و راه اندازی کارخانه فولاد چادرملو است که قادر است سالانه یک تا ۱.۳ میلیون تن شمش فولاد تولید کند. این کارخانه اخیرا مورد بهره برداری قرار گرفته است. در جنب همین کارخانه واحد احیاء چادرملو هم در حال ساخت و اتمام است که با بهره برداری  از آن سالانه بالغ بر یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می شود.

مدیرعامل چادرملو سرمایه گذاری در دو کارخانه فولاد غدیر ایرانیان و ارفع را از دیگر برنامه های توسعه این شرکت اعلام کرد و ادامه داد: از آنجائی که معتقدیم توسعه پایدار زمانی شکل می گیرد که همگام با توسعه تولید به بخش های زیر بنایی نیز توجه شود، چندین طرح از جمله ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی اردکان، افزایش فضای سبز سایت چادرملو و مجتمع گندله سازی اردکان با هدف حفظ محیط زیست، طرح آبرسانی و شبکه فاضلاب شهر اردکان، به روز رسانی شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای و ماشین آلات صنعتی، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی و فرهنگی در کنار برنامه های کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید را به مرحله اجرا گذاشتیم.

علاوه براین، در جهت رفاه و آسایش مردم استان یزد به ویژه شهرستان اردکان و مناطق مجاور اقداماتی نظیر نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و پروژه آبرسانی و شبکه فاضلاب شهر اردکان انجام دادیم و در این راه تا آنجاکه در توان داشته و داریم سرمایه گذاری کردیم و منتظر اجرای این طرح ها از سوی دستگاه های متولی نشدیم، در غیر این صورت اجرای هر یک از این طرح ها ممکن بود سال ها به طول انجامد. توانستیم با میلیاردها تومان سرمایه گذاری، امنیت کاری و رفاه و آسایش کارکنان و مردم منطقه را فراهم کنیم و نیز قدمی هر چند کوچک در بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه برداریم.

2

تاریخ انتشار : ۴ اسفند ماه ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
شناسه مطلب : 11053
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی