پدرام سلطانی در گفت و گو با چیلان تصریح کرد:اتاق بازرگانی در زنجیره ارزش فولاد وارد شود
اتاق باید در طراحی بسته و سازوکاری که توازن را در طول زنجیره ارزش فولاد ایجاد کند، وارد شود چون فولادی ها از یک سو با سنگ آهنی ها و از سوی دیگر با خریدار محصولاتشان مشکل دارند.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با « چیلان » ضمن بیان این مطلب که ساختار هزینه در صنعت فولاد ایراد دارد به ما گفت: متاسفانه بعضا تصمیمات دولت، هزینه هایی را به واحدهای فولادی تحمیل می کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، ساختار نامناسب هزینه، بهره وری و انباشت نیروی انسانی در صنعت فولاد ما ایرادات متعددی دارد و همین مسائل اصلی ترین موضوع واحدهای بزرگ است که اکنون زیان ده شده یا زیان های انباشته سنگینی دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مسائل و تصمیمات تحمیلی وجود نداشت، مشکل اساسی شرکت های فولادی کشور، مواد اولیه نبود. برای مثال در شرایط فعلی در مورد سنگ آهن میبینیم که این ماده معدنی با قیمت پایین تری نسبت به فولادسازان چینی به دست فولادسازان ما می رسد و چینی ها با پرداخت هزینه های لجستیک، حمل و واردات محصولاتی تولید می کنند که قدرت رقابت با تولیدات ما یا سایر کشورها را دارند.

انگیزه سرمایه گذاری در طول زنجیره ارزش فولاد ایجاد شود

عضو شورای عمومی اتحادیه اتاق های بازرگانی جهان تصریح کرد: در طول زنجیره ارزش فولاد باید به گونه ای برخورد شود که در همه بخش ها انگیزه کافی برای توسعه سرمایه گذاری ایجاد گردد. البته سازوکارهای مالیاتی و حذف معافیت های مالیاتی مواد معدنی نظر گرفته شود و در پرداخت ها هم خوش حساب باشند.

این فعال بخش خصوصی در یک جمع بندی مشکل صنعت فولاد کشور را در صنایع بزرگ، ساختار هزینه و در واحدهایی که در حال راه اندازی و بهره برداری هستند، جانمایی و مقیاس کوچک آنها دانست.

چرا اقدام خاصی برای فولادسازان انجام نداده ایم؟

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از این گفت و گو با  چیلان  به وجود انجمنی در اتاق بازرگانی برای پیگیری مسائل فولادسازان و صنایع اشاره کرد و گفت: البته با وجود این انجمن، اتاق تاکنون اقدام خاصی را برای فولادسازان انجام نداده چون واحدهای بزرگ معمولا ارتباط مذاکرات خود را مستقیما با دولت برقرار می کنند و گویا احساس نیازی نسبت به اتاق بازرگانی نداشته اند.

اتاق بازرگانی باید در زنجیره ارزش فولاد وارد شود

سلطانی اظهار داشت: معتقدم اتاق باید در طراحی بسته و سازوکاری که توازن را در طول زنجیره ارزش فولاد ایجاد کند و بازگرداند، وارد شود چراکه فولادی ها از یک سو با سنگ آهنی ها و از سوی دیگر با خریدار محصولاتشان مشکل دارند و باید این تضاد منافع مدیریت شود. ازجمله این سازوکارها می توان به مالیات مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده، تغییرات حقوق دولتی، تغییر پروانه معادن بزرگ و فراهم کردن زمینه و امکانی که واحدهای فولادی بتوانند سازوکار هزینه خود را اصلاح کنند اشاره کرد.

سلطانی افزود: اینها میتواند اجزای بسته ای باشد که در مجموع مشکلات زنجیره پرتــضاد فـــولاد و صنایع فلـــزات اساسی را حل کند.

2

تاریخ انتشار : ۶ فروردین ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷
شناسه مطلب : 11741
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
چیلان آنلاین | چیلان آنلاین :

[…] به نظر می رسد این صحبت ها پس از مطرح شدن خرید سهام شرکت فولاد اکسین توسط فولاد مبارکه و در راستای آن بوده است. پیش از این بهرام سبحانی از تداوم مذاکرات برای خرید فولاد اکسین توسط فولاد مبارکه به  چیلان  گفته بود. وی در این مصاحبه گفته بود خرید سهام فولاد اکسین در راستای تکمیل زنجیره ارزش در فو…. […]

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی