گزارش آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید فولاد و محصولات فولادی در ۱۱ ماهه ۹۵
براساس آمار جدید منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت در 11 ماهه نخست امسال فولادسازان 16 میلیون و 462 هزار تن فولاد خام تولید کردند که 8 درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود/

به گزارش  چیلان ، فولادسازان در بهمن ماه تولید فولاد خام را به یک میلیون و ۴۱۷ هزار تن رساندند.

درحالی تولید فولاد خام رشد ۸ درصدی داشته که تولید محصولات فولادی بدون تغییر گزارش شد و در هدد ۱۶ میلیون و ۸۶ باقی ماند.

علت این افزایش در تولید محصولات فولاد، بهبود وضعیت تولید و جبران عقب ماندگی تولید عنوان شده است.

براساس این گزارش تولید سنگ آهن هم در ۱۱ ماهه امسال ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گزارش شده که ۷ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، فولادسازان در یازده ماهه امسال ۱۶ میلیون و ۵۸۸ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۱۶ میلیون و ۸۳۱ هزار تن فولاد خام تولید کردند. از اینجا می توانید آمار ارائه شده انجمن درخصوص تولید یازده ماهه فولاد و محصولات فولادی را ببینید.

در گزارش دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است تیرآهن نمره ۱۴، ۱۶ و ۱۸ به ترتیب در بهمن ماه پارسال نسبت به سال ۹۴ به ترتیب ۱۷.۷ درصد، ۱۶ درصد و ۲۲ درصد رشد داشته است. همچنین میلگرد نمره ۸، ۱۲ و ۱۴ به ترتیب رشد ۲۴.۸ درصد، ۳۰.۱ درصد و ۳۱.۵ درصد را تجربه کردند.

علاوه بر این نبشی هم ۲۳.۳ تا ۲۳.۵ درصد نسبت به بهمن ماه سال ۹۴ گران شده است.

گفتنی است، براساس این گزارش مجموع حقوق دولتی وصول شده معادن در طول ۱۱ ماه ۹۵ بالغ بر ۳ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال بوده که رشد ۱۸.۹ درصدی نسبت به رقم سال ۹۴ یعنی ۳ هزار و ۱۵ میلیارد ریال داشته است.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۶
شناسه مطلب : 11782
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی