تغییر الگو مصرف و حفظ محیط زیست در حوزه معدن و فولاد/ در پایا فولاد کویر یزد تیم‌سازی و برنامه‌ریزی کردیم
مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد در اولین همایش علمی کاربردی روش‌های نوین بهبود کارایی HSE در زنجیره فولاد در استان یزد با اشاره به اینکه در پایا فولاد کویر یزد تیم‌سازی و برنامه‌ریزی کردیم، عنوان کرد: الگوهای رفتاری را در ذهنمان تغییر داده و امیدواریم در آینده در عمل هم تغییر کند.

به گزارش  چیلان  و به نقل از روابط عمومی شرکت پایا فولاد کویر یزد، به همت واحد ایمنی و بهداشت شرکت پایا فولاد کویر یزد، اولین همایش علمی کاربردی روش‌های نوین بهبود کارایی HSE در زنجیره فولاد استان یزد به میزبانی شرکت صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد و با مشارکت شرکت راهبر فرایند آریا و با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه معدن و فولاد و یک تیم از شرکت Pk چین در یزد برگزار شد.

در ابتدا این همایش مهندس تسلیمی، مدیر عامل محترم شرکت پایا فولاد کویر یزد ضمن خوش آمدگویی هدف از برگزاری این همایش را تغییر الگو مصرف و حفظ محیط زیست در حوزه معدن و فولاد دانست.

سپس در ادامه استاد محمد حسن امامی از اساتید بنام کشوری در خصوص حفظ منابع و روش‌های صحیح بکارگیری از منابع زیست محیطی کارگاه آموزشی را برگزار نمود.

دکتر حیدری، قائم مقام و مشاور مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد، اهمیت این همایش‌ها را برای آموزش بسیار مهم دانست و از زحمات مسئولین شرکت پایا فولاد کویر یزد تقدیر کرد.

در این همایش شرکت‌های پایا فولاد و راهبر فرایند آریا و شرکت Pk چین در خصوص دستاوردهای شرکت خود ارائه‌هایی را بیان کردند و در پایان از کارکنان واحد Hse شرکت پایا فولاد کویر یزد و راهبر فرایند آریا تقدیر شد.

توجه به حفظ زمین و جلوگیری از آلودگی آن، مهمترین دغدغه جهانی است

مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد، حفظ محیط زیست و تغییر نگاه مدیران صنایع رادر پاسداشت زمین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال است که در جوامع آکادمی و صنعتی در خصوص کاهش آلودگی محیط زیست صحبت می‌شود اما خروجی مطلوب و مناسبی نداشته است، گفت: در جوامع توسعه‌یافته و غیر توسعه یافته تاثیری که زندگی نوین بر زیست انسان گذاشته است بسیار فاجعه بار بوده و ما کاری که باید انجام دهیم. چرا این همه هزینه و سرمایه برای جلوگیری از آلودگی هوا در زمین صرف می‌شود و نتیجه نمی‌گیریم.

تسلیمی تصریح کرد: این دغدغه‌ای است که به اسم دغدغه مدیریت جهانی سبز مطرح شده است و ما باید محیط زیست را حفظ کنیم و نه اینکه آلودگی ایجاد کنیم و بعد آلودگی را از بین ببریم.

مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد با اشاره به اینکه همکاران hse و مهندسی پایا فولاد یک پروژه‌ای را مطرح کردند که هدایت و راهبری آن بر عهده انجمن مدیریت سبز ایران سپرده شده است و پیاده‌سازی آن بر عهده همکاران واحد hse می‌باشد، گفت: بیایم دوباره طراحی کنیم نه اینکه بنیان‌های اساسی تکنولوژی را از بین ببریم، بلکه بیایم کنترل منابع را بعنوان اصل اساسی تجهیزات و منابع در نظر بگیریم.

وی عنوان کرد: سال‌ها از اجلاس پاریس و دیگر اجلاس‌های در حوزه محیط زیست گذشته، آنچه در جهان به عنوان الگوی مبتنی بر رفتار انجام می‌شود تغییر سیستم‌ها و روش‌ها و فرایندهای عملیاتی و اندازه‌گیری و تغییر نگاه مدیریتی از کنترل آلودگی به کنترل منابع است.

مهندس تسلیمی با بیان اینکه مکانیزم‌های سازمانی به نحوی تغییر کند که نه تنها منجر به آلودگی نشوند بلکه منجر به کاهش مصرف زمین شود، گفت: باید به گونه‌ای در طراحی کارخانجات عمل کنیم که به جای اینکه هر خط تولیدی یک میلیون تن کنسانتره به صورت استاندارد با سد باطله حدود ۴۸ تا ۵۲ هکتار زمین مصرف می‌کند این را کاهش دهیم، چون کاهش زمین تصرف شده به منزله کاهش مصرف آب و خاک و انرژی خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد اظهار کرد: باید چهارچوب هندسه فکری مدیران ارشد و نگاه آنها را به این مقوله عوض کنیم و به سمتی برویم که منافع انسانی و محیط زیستی برد برد داشته باشیم. هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند با حفظ و کنترل منابع باید سعی کنیم یک الگو و نگاه خردمندانه در سیستم پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در پایا فولاد کویر یزد تیم‌سازی و برنامه‌ریزی کردیم، عنوان کرد: الگوهای رفتاری را در ذهنمان تغییر داده و امیدواریم در آینده در عمل هم تغییر کند.

مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد در پایان برگزاری این همایش را نگاه جدیدی برای شرکت پایا فولاد کویر یزد به مسئله محیط زیست دانست و گفت: امیدوارم برگزاری اینچنین همایش‌های در تغییر نگاه صنایع معدنی و فولادی کشور موثر بوده و در ذهن و جان و عمل ما به گونه‌ای بذرش کاشته شود که جز ایران و ایرانیان مهم نباشند و آن را حفظ کنیم.

دومین مانور اداره کار در سطح فولادهای استان انجام خواهد شد

قائم مقام و مشاور مدیرکل اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی استان یزد در اولین همایش علمی کاربردی روش‌های نوین بهبود کارایی HSE در زنجیره فولاد استان یزد برگزاری چنین همایش‌های را بسیار مهم دانست.

دکتر حیدری در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین شرکت پایا فولاد کویر یزد و دیگر شرکت‌های شرکت‌کننده در این همایش، گفت: واحدهای فولادی در استان یزد جز واحدهای خطرپذیر هستند و دلیل آن تراکم واحدهای فولادی زیاد در استان است.

وی تاکید کرد: باید ایمنی در واحدهای فولادی استان یزد و مباحث ایمنی و آموزش آن در راس امور قرار گیرد.

حیدری گفت: چند سالی است پیگیر ایجاد مرکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی بهداشت کارستان یزد هستیم که امیدواریم در امسال افتتاح شود.

وی ضمن‌ بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌ها و هلدینگ‌ها منعقد خواهیم نمود تا این آموزش‌ها را به سازمان‌ها و فولادی استان تسریع دهیم، گفت: دومین مانور اداره کار در سطح فولادهای استان نیز انجام خواهد شد و خواستار همکاری شرکت‌های بزرگی فولاد استان شد.

در پایان حیدری برگزاری این همایش را در واقع به منظور ایجاد فرهنگ و ارتقا و تعالی در حوزه صنعت بیان کرد و از نگاه مجموعه شرکت پایا فولاد کویر یزد به مقوله آموزش‌ در حوزه ایمنی و بهداشت و محیط زیست تقدیر نمود.

1 365 3 195 4 146 5 160

 

2

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
شناسه مطلب : 55004
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی