نتايج نخستين نشست هم انديشي فولادي ها در سال جديد:اتاق فکر فولاد تشکیل می شود/ ارتقاء کیفیت محصول و ثبات بازار فولاد هدفگذاری شد
در جلسه روز گذشته رسته های فولادی که با مورد استقبال اعضای انجمن قرار گرفت و شاهد حضور گسترده فولادسازان در آن بودیم، موضوعاتی از قبیل تشکیل اتاق فکر و ارتقا کیفیت محصول و ثبات بازار فولاد مورد بررسی قرار گرفته و هدفگذاري شد.

حمیدرضا طاهری زاده، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  درباره جلسه مشترک روز گذشته رسته های فولادی گفت: در روز گذشته بیش از ۵٠ تولیدکننده از اولین جلسه مشترک رسته ها شامل رسته ذوب، نورد میلگرد و نبشی و ناودانی استقبال کردند و شاهد حضور سه نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره انجمن ازجمله آقایان خوروش، احرامیان و شهرستانی در این جلسه بودیم. همچنین از تولیدکنندگان بزرگی چون فولاد خوزستان و فولاد خراسان و فولاد کاوه جنوب هم در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: در این نشست قرار شد جلسات هم اندیشی در سال ۹۶ بنا به استقبال گسترده تولیدکنندگان مجددا برگزار و از سر گرفته شود. از این رو مقرر شد از شنبه هفته آینده نشست های هم اندیشی با جلسات رسته نورد میلگرد و ذوب به طور جداگانه شروع شود تا با توجه به گزارش های ارائه شده از بازار و همفکری واحدها تصمیم گیری های لازم جهت ثبات و بهبود بازار انجام گیرد.

20150416091240cb Steel Industry Electric Motors Industrial Fan Blowers Stiavelli FTA 2 33

طاهری زاده همچنین اظهار داشت: قرار شد فعالان رسته ذوب تا قبل از جلسه این رسته بر روی قیمت های تمام شده، مواد اولیه و بازارشان بررسی اجمالی انجام دهند و گزارشی را در هفته آینده در این زمینه ارائه دهند تا قیمت ها و نحوه فروششان انسجام بیشتری پیدا کند. این کار قرار است در سایر رسته ها نیز پیگیری و انجام گیرد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد درخواست اعضای حاضر در این نشست را تشکیل یک اتاق فکر فولادی با برگزاری جلسات ماهانه عنوان کرد و افزود: به اعتقاد اعضا در این اتاق فکر می توان مشکلات زنجیره تولید فولاد را مطرح و نسبت به رفع آنها برنامه ریزی و راهکار ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر قرار است کارهای نیمه تمام سال ۹۵ را پیگیری و نسبت به اتمام آنها برنامه ریزی کنیم که ازجمله مهم ترین این کار ها، رتبه بندی کیفی واحدها است که در سال ۹۵ پیگیری و پیش نیازها و مقدمات آن توسط کارشناسان انجمن فولاد و سازمان ملی استاندارد انجام شد و می بایست در سال ٩۶ به مرحله اجرا درآید. همین طور تصویب و اجرای استاندارد شمش که انجمن فولاد ۳ سال بر روی آن کار کرده امسال با پیگیری بیشتر قطعا به اجرا در خواهد آمد.

طاهری زاده در پایان جلسه آتی رسته ها را جلسه رسته نورد در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت اعلام کرد و گفت: در بعد از ظهر همان روز هم جلسه رسته ذوب و ریخته گری برگزار خواهد شد و سعی می شود در این جلسه  رئیس رسته آهن اسفنجی نیز حضور یابد تا با توجه به دغدغه واحدهای فولادی نسبت به تعامل بیشتر این دو رسته اقدام شود.

chilan1 1

2

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
شناسه مطلب : 12007
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی