گزارش چیلان از آمار تولید و صادرات فولاد:رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام کشور طی ۲ ماه/ تداوم روند صعودی صادرات فولاد/ رشد مصرف ظاهری فولاد در کشور
براساس آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تولیدکنندگان خصوصی و بخش خصوصی شده فولاد در دو ماهه ابتدایی امسال بالغ بر 3 میلیون و 526 هزار تن فولاد خام تولید کردند که از عدد ثبت شده برای مدت مشابه سال قبل که 3 میلیون و 153 هزار تن بود، 12 درصد بالاتر است.

به گزارش  چیلان ، آمارهای انجمن فولاد همچنین حاکی از آن است، از میزان ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تن فولاد خام، یک میلیون و ۷۱۵ هزار تن سهم بیلت و بلوم و یک میلیون و ۸۱۱ هزار تن هم سهم اسلب است. در بخش اسلب رشد ۱۷ درصدی و در بخش بیلت رشد ۷ درصدی دیده می شود.

گفتنی است، تولید کلمحصولات فولادی بخش خصوصی و بخش خصوصی شده نیز ۳ میلیون و ۲۴۹ هزار تن گزارش شده که در این زمینه هم رشد تولید به ثبت رسیده است.

رشد تولید بخش محصولات فولادی ۱۵ درصد عنوان می شود چون تولید محصولات فولادی در ۲ ماهه ابتدایی پارسال ۲ میلیون و ۸۲۳ هزار تن گزارش شده است.

در محصولات فولادی تنها تولید تیرآهن روندی منفی داشت و ۳۹ درصد تولید آن افت پیدا کرد.

شایان ذکر است، تولید تیرآهن در حالی در ۲ ماهه ابتدایی امسال ۸۹ هزار تن بود که در مدت مشابه سال قبل ۱۴۶ هزار تن بوده است.

همچنین میلگرد در مدت مذکور با ۸ درصد رشد یک میلیون و ۷۳ هزار تن شد، ورق گرم و سرد به ترتیب با رشد ۴ درصدی و ۴۸ درصدی، یک میلیون و ۲۴۰ هزار تن و ۴۲۱ هزار تن شدند. تولید ورق پوششدار هم به ۲۷۲ هزار تن رسید که این عدد به معنای رشد ۷۳ درصدی در تولید یان محصول است.

1 113

حرکت معکوس صادرات و واردات فولاد خام در کشور

براساس آمار انجمن فولاد، در صادرات نیز رشد ۴۵ درصید صادرات فولاد خام به چشم می خورد. به عبارت دیگر در ۲ ماهه ابتدایی امسال فولادسازان موفق شدند یک میلیون و ۸۴ هزار تن فولاد خام شامل ۴۵۷ بیلت و بلوم و ۶۲۷ هزار تن اسلب صادر نمایند. درحالی که در هیمن مدت سال قبل تنها توانسته بودند ۷۴۸ هزار تن فولاد خام صادر کنند که البته در بخش اسلب رشد ۱۷۰ درصدی صادرات دیده شده اما بیلت و بلوم افت ۱۱ درصدی را صاهد بودند.

در زمینه صادرات محصولات فولادی موفق عمل نشده و افت ۶۵ درصدی در صادرات ثبت شده است.

صادرات کل محصولات فولادی درحالی در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۵ بالغ بر ۵۰۹ هزار تن بود که امسال به ۱۸۰ هزار تن رسید.

درخصوص واردات هم گفتنی است، واردات فولاد خام افت ۸۱ درصدی داشته و تنها ۶ هزار تن در دو ماهه امسال بوده و در بخش کل محصولات فولادی هم کاهش ۲۹ درصد ثبت شده و به ۳۵۱ هزار تن رسیده است.

2 108

رکود از بازار فولاد رفته است؟

بررسی مصرف ظاهری فولاد خام و محصولات فولادی حاکی از آن است که مصرف فولاد خام در دو ماهه امسال ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تن بود که یک درصد بالاتر از مقدار ثبت شده در سال قبل است.

در بخش محصولات فولادی هم رشد مصرف قابل قبول تر بود چراکه مصرف ظاهری محصولات فولادی ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تن گزارش شده درحالی که در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تن بود. به عبارت دیگر ۲۲ درصد رشد در مصرف ظاهری دیده می شود.

3 27

به منظور دریافت جداول آماری تولید، صادرات، واردات و مصرف ظاهری فولاد خام و محصولات فولادی به تفکیک اینجا کلیک نمایید.

2

تاریخ انتشار : ۴ تیر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱
شناسه مطلب : 13234
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی