رئیس انجمن فولاد:الگو برداری انجمن فولاد از تشکل های موفق کشورهای فولادساز
سال قبل مطالعات تطبیقی درخصوص فعالیت انجمن های کشورهای فولادساز جهان انجام شد و سعی کرده ایم در این زمینه از نقاط قوت آنها در ساختار و عملکرد انجمن تولیدکنندگان فولاد بهره بگیریم.

دکتر محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد  در نشست تشکل های معدن و صنایع معدنی با رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: حضور در فعالیت های صنفی و تشکلی  نوعی فرهیختگی قلمداد می شود و لازم است از این توان علمی و فنی در جهت رونق اقتصادی کشور کمک گرفته شود.

وی با بیان اینکه در انجمن تولیدکنندگان فولاد از الگوی ساختاری چند انجمن فولاد موفق دنیا استفاده شده خاطرنشان کرد: باید تجربه های موفق تشکل ها در سراسر جهان بررسی شود که برای این منظور در سال ۹۵ مطالعاتی تطبیقی در خصوص ساختار و فعالیت های انجمن های فولاد کشورهای فولادساز دنیا از جمله آلمان، امریکا، هند، روسیه و ترکیه انجام شده و سعی کرده ایم در این زمینه از نقاط قوت آنها در ساختار و عملکرد انجمن تولیدکنندگان فولاد بهره بگیریم.

اسلامیان تصریح کرد: مشارکت بیشتر اعضاء در پیشبرد برنامه های انجمن ها ضروری است و تقویت تشکل ها نیز برای توسعه اقتصادی مهم است. بنابراین لازم است فرهنگ تشکل گرایی به خصوص در فعالیت های اقتصادی را در کشور تقویت کنیم. یکی از اقدامات بسیار موثر در تقویت این فرهنگ که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم قرار دارد و به عنوان یک اصل مهم برای توسعه اقتصادی کشور مطرح است، خصوصی سازی است. آن هم خصوصی سازی واقعی.

دکتر اسلامیان با تاکید بر اهمیت ویژه خصوصی سازی در پیشبرد اهداف کلان کشور اضافه کرد: دولت و نهادهای حاکمیتی باید جسارت لازم برای واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش خصوصی را داشته باشند و دولت نقش نظارتی و هدایتی خود را ایفا کند فقط یک نکته مهم در این خصوص وجود دارد و آن هم بررسی کارشناسانه و مسئولانه و بیطرفانه در احراز اهلیت بخش خصوصی متقاضی بنگاه های اقتصادی کشور است.

وی تاکید کرد: مشارکت بخش خصوصی در صنعت فولاد و لزوم اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی به تسهیل فضای کسب و کار می انجامد در نتیجه چاره ای جز خصوصی سازی نیست و دولت باید این روند را به درستی دنبال کند.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹
شناسه مطلب : 13363
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی