دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد مطرح کرد:دو اقدام مثبت شریعتمداری در حوزه فولاد
منطقی شدن تعرفه های واردات فولاد و تشکیل بورس فلزات ازجمله اقدامات مثبت آقای شریعتمداری در دوران وزارت ایسان بود.

سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با مثبت ارزیابی کردن سوابق اجرایی دکتر شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: آقای شریعتمداری در دوران وزارت بازرگانی خود، ۲ اقدام مثبت در حوزه فولاد انجام داد.

وی افزود: مهم ترین اقدام، «تشکیل بورس فلزات» بود که در زمان وزارت ایشان انجام شد به طوری که با ایجاد این بورس، قیمت فولاد به حاشیه بازار آمد و این امکان فراهم شد تا تولیدکنندگان، محصول تولیدی خود را به قیمت واقعی بفروشند. این در حالی بود که پیش از آن، تجار محصولات را از شرکت های بزرگ فولادی به صورت چند ماهه خرید می کردند و با اختلاف قیمت ۲ ماهه، جنس خریداری شده را در بازار می فروختند و درنتیجه ۲۰ درصد سود نصیب واسطه ها می شد و در مقابل، کارخانه های تولیدی از سود بی نصیب می شدند.

خلیفه سلطانی خاطرنشان کرد: دومین اقدام مهم و مثبت دوران ایشان در وزارت بازرگانی سابق، منطقی شدن تعرفه های واردات فولاد بود و این موضع حاکی از توجه ایشان به تولیدکنندگان است که در دوران معاونت اجرایی در دولت یازدهم هم با تعاملات خوبی که با تشکل های تولیدی داشتند، این دیدگاه خود را اثبات کردند.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
شناسه مطلب : 13902
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی