نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد به چیلان خبر داد:نوردکاران منتظر اجرای تعهدات فولادسازان هستند
با توجه به تصمیمات مقرر شده در جلسه دیروز و دستورات وزیر صنعت برای عرضه 50 درصدی تولیدکنندگان شمش در بورس کالا و همچنین تعهدات فولادسازان در جلسه دیگری که در انجمن برگزار شد، نوردکاران ضمن تقدیر از تعهدات شركت هاي فولادي كشور در راستای تعادل بازار فولاد، منتظر اجرای این تصمیمات هستند.

حمیدرضا طاهری زاده نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص نتایج جلسه وزیر صنعت با اعضای انجمن در گفت و گو با  چیلان  اظهار داشت: در این جلسه که تولیدکنندگان بزرگ شمش و نمایندگان رسته نورد مقاطع طویل به همراه مدیران و مسئولین وزارتخانه، سازمان حمایت و بورس کالا حضور داشتند، تصمیمات مهمی از جانب آقای نعمت زاده اتخاذ شد که در صورت اجرا، بازار داخلی و صادراتی شمش را به تعادل می رساند.

طاهری زاده اضافه کرد: وزیر صنعت مقرر کرد که حداقل ۵۰ درصد تولید واحدهای ذوبی به بازار داخلی و در بورس کالا عرضه شود. همچنین مقرر شد قیمت پایه برای عرضه شمش در بورس کالا متناسب با قیمت جهانی و میانگین پانزده روزه سه منبع معتبر قیمت های جهانی مثل متال اکسپرت، متال بولتن و پلتس باشد. البته آقای نعمت زاده بر روی توسعه صادرات نیز تاکید داشتند اما در عین حال مطرح کردند که تامین نیاز داخلی باید در اولویت واحدهای تولیدکننده شمش باشد.

نماینده نوردکاران در هیئت مدیره انجمن فولاد خاطر نشان کرد: با توجه به تصمیمات مقرر شده در جلسه دیروز و دستورات وزیر صنعت برای عرضه ۵۰ درصدی تولیدکنندگان شمش در بورس کالا و همچنین تعهدات فولادسازان در جلسه دیگری که در انجمن برگزار شد، نوردکاران ضمن تقدیر از تعهدات شرکت های فولادی کشور در راستای تعادل بازار فولاد، منتظر اجرای این تصمیمات هستند اما در عین حال تا اجرای کامل دستورات وزیر محترم صنعت، حذف تعرفه  شمش فولاد را پیگیری خواهند کرد تا بتوانند در صورت عدم تامین داخلی شمش،  با واردات نسبت به  تامین مواد اولیه مورد نیاز خود اقدام نمایند.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۷
شناسه مطلب : 14043
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی