تقویت بخش خصوصی فولاد با تشکیل تعاونی صادراتی
تشکیل تعاونی صادراتی متشکل از کارخانجات بخش خصوصی و مشارکت دادن تجار بین المللی و شناخته شده در ساختار آن، راهی موثر برای توسعه و تقویت بخش خصوصی فولاد ایران است.

حمیدرضا طاهری زاده، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه بخش خصوصی فولاد کشور به ویژه در حوزه نورد به واسطه شرایط رکودی بازار فولاد و مازاد عرضه بر تقاضا روز به روز نحیف تر می شود گفت: در چنین شرایطی روزنه امید فعالان بخش خصوصی که اتفاقا می تواند راه نجات آن ها از رقابت منفی در بازار داخلی و زیان های پی درپی باشد، صادرات است.

وی افزود: صادرات الزاماتی دارد که محصولات با کیفیت، برند سازی، تبلیغات و بازاریابی و ارتباطات و مهارت های موثر تجارت بین الملل بخشی از آن هستند. اما بخش خصوصی فولاد ایران آن قدر زیر سایه دولتی ها و خصولتی ها قرار گرفته که توان فعالیت حداکثری برای تحقق این الزامات را ندارد.

طاهری زاده ادامه داد: اگر هر واحد نوردی یا ذوبی به طور جداگانه برای توسعه صادرات اقدام کند اولا می بایست متحمل هزینه های سنگین شده و ثانیا باید قدرت رقابت با واحدهای بزرگ خصولتی یا همکاران خود در بخش خصوصی را داشته باشد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: به اعتقاد بنده تشکیل تعاونی صادراتی متشکل از کارخانجات بخش خصوصی و مشارکت دادن تجار بین المللی و شناخته شده در ساختار آن، راهی موثر برای توسعه و تقویت بخش خصوصی فولاد ایران در شرایط کنونی است که ان شالله به زودی و با حمایت واحدهای تولیدی محقق خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
شناسه مطلب : 17911
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی