فولاد کاوه جنوب کیش دغدغه تسهیلات ارزی را ندارد
فولاد کاوه جنوب کیش فردا در نماد «کاوه» به شیوه ثبت سفارش برای کشف قیمت عرضه خواهد شد و مدیران این شرکت پیش از عرضه می گویند این شرکت دغدغه تسهیلات ارزی را ندارد.

به گزارش  چیلان ، هادی طاهری، عضو هیئت‌مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش می‌گوید به سهامداران این اطمینان خاطر را می‌دهد که این شرکت هرگز با مشکلات ارزی در مورد پرداخت تعهداتش مواجه نخواهد شد. همچنین معاون بورس تهران می‌گوید این شرکت تمام گزارش‌های لازم را افشا کرده و گزارشی برای افشا نمانده است.

فردا (چهارشنبه) ۳۵۰ میلیون سهم معادل پنج درصد از سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان پانصد و هفتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش ساخت فلزات اساسی گروه و طبقه ساخت آهن و فولاد اساسی در فهرست نرخ‌های بازار دوم در نماد «کاوه» به شیوه ثبت سفارش برای کشف قیمت عرضه خواهد شد.

امروز مدیران این شرکت در نشست خبری در تالار حافظ حاضر شدند به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. هادی طاهری عضو هیئت مدیره این شرکت در پاسخ به سوال ایسنا درباره میزان وام ارزی این شرکت و تعهداتش در مورد این تسهیلات، گفت: شروع پروژه فاز یک آهن اسفنجی از سال ۱۳۸۷ عملیاتی شده و خوشبختانه در مورد این دو کارخانه کلیه منابع ارزی از طریق بنیاد مستضعفان تامین شده است و در حال حاضر که به بهره‌برداری رسیده‌اند هیچگونه بدهی ارزی ندارند.

وی ادامه داد: در مورد فاز دوم که در سال ۱۳۹۲ شروع شده ۱۲۸ میلیون یورو تسهیلات ارزی از حساب توسعه ملی دریافت کردیم که تا الان حدود ۸۳ میلیون یورو ماشین‌آلات وارد شده و در حال نصب است. مابقی نیز تا پایان سال ۱۳۹۷ وارد کشور می‌شود و کل پیش‌پرداخت از طریق صادرات خودمان تامین شده است.

طاهری توضیح داد: در مورد فولاد کاوه جنوب کیش دغدغه تسهیلات ارزی که در اکثر شرکت‌ها مطرح است مصداق پیدا نمی‌کند چرا که برآورد ما ۴۰۰ میلیون دلار صادرات است و تا الان ۱۵۳ میلیون دلارش انجام شده و پیش‌بینی من این است که در مورد پرداخت تعهدات ارزی به مشکل بر نخواهیم خورد در نتیجه این اطمینان خاطر را به سهامداران می‌دهیم که این شرکت هرگز با مشکل ارزی در مورد پرداخت تعهدات مواجه نخواهد شد.

در بخشی از این نشست مطبوعاتی جواد خلیلی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، توضیح داد: هلدینگ گسترش معدنی کاوه پارس متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و سه گروه دارد که آن سه گروه شامل یک هلدینگ چند رشته‌ای، یک گروه سیمانی با ظرفیت ۱۵ درصد تولید در کشور و یک گروه فولادی است که برابر برنامه چشم‌انداز و ۱۰ درصد ظرفیت تولید کشور برنامه توسعه‌ای دارد. از دید من در آینده فولادی ها را با فولاد کاوه جنوب کیش می سنجند و آن معیار عملکرد این صنعت می شود.

وی برای اطلاع کسانی که می‌خواهند سهام این شرکت را خریداری کنند درباره پروژه‌های شرکت، گفت: فولاد کاوه شرق پنج میلیون تن کنسانتره و گندله، فولاد کاوه جنوب کیش یک میلیون و ۸۵۶ تن آهن اسفنجی تولید می‌کند. شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به دلیل نوع تکنولوژی نسبت به رقبا هزینه تامین و نگهداری کمتری دارد. همچنین بهره‌وری این شرکت بالاست و در مقایسه با رقبا نیروی انسانی ناچیزی دارد.

علی دهاقین مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش در بخش دیگری از این کنفرانس خبری درباره سرمایه شرکت، گفت: سرمایه اولیه شرکت ۱۰ میلیارد ریال بود و در یک بازه زمانی تا سال ۱۳۹۵ به سرمایه ثبتی هفت هزار میلیارد ریال رسید و با توجه به گزارش‌هایی که به بورس داده است سرمایه‌اش قابل افزایش به ۱۰ هزار میلیارد ریال است که برای این کار منتظر عرضه در بورس و اقدامات بعدی هستیم.

وی افزود: فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۸۸ با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید و در بازه زمانی کوتاه به ۹۰ درصد ظرفیت تولید خود دست یافت. همزمان ما دو پروژه فولادسازی داشتیم که هر یک ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن داشت.

عبدالمجید شریفی رییس هیات مدیره فولاد جنوب کیش نیز در ادامه این نشست، گفت: صنعت فولاد در کشور یک صنعت استراتژیک است و با توجه به برنامه ۱۴۰۴ تولید فولاد باید به ۵۵ میلیون تن برسد و با توجه به این افق مصرف به ازای هر نفر ۳۶۰ الی ۳۸۰ کیلوگرم خواهد بود. این نشان می‌دهد که دولت از این صنعت حمایت می‌کند. ذخایر سنگ آهن چهار میلیارد تن است و از طرفی ذخایر گاز زیادی داریم و در نتیجه فولاد توجیه اقتصادی دارد.

شریفی در پاسخ به سوالی درباره علت کاهش EPS شرکت، گفت: سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بدترین سال برای صنعت فولاد کشور بود. زنجیره تولید فولاد توسط وزارت صنایع تدوین شد. در سال ۱۳۹۵ به دلیل تقدم و تعهد در تکمیل زنجیره فولاد کارخانه‌های کنسانتره سازی زودتر به مدار آمدند و کارخانه گندله‌سازی یک مقدار دیرتر آمدند اما در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ این موضوع برعکس شد.

دهاقین در پاسخ به این سوال ایسنا که پرسید صادرات شما به کدام کشورهاست، گفت: ما به عمان و امارات صادرات داشتیم و بعد از آن برای کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل اندونزی، تایلند و مالزی برنامه‌ریزی کردیم. همچنین صادراتی به تایوان داشتیم و علاوه بر آن برای کشورهای آسیایی و دور دست هم هدف‌گذاری کردیم.

همچنین روح‌الله حسینی مقدم معاون بورس تهران درباره گزارش‌دهی این شرکت به بورس، گفت: آنها قول داده بودند که قبل از عرضه اولیه گزارش شش ماهه و پیش‌بینی شش ماهه را منعکس کنند که این کار را کردند و امروز گزارش جدیدی لازم نیست که افشا شود و همه گزارش‌های لازم افشا شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹
شناسه مطلب : 14917
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی