سردرگمی قرارداد ریل ملی در تامین مالی
مهم‌ترین مسئله در خرید ریل از ذوب آهن، نحوه تامین مالی است و در همین راستا به دنبال راهکار و روشی برای تامین مالی خارجی هستیم.

به گزارش  چیلان ، محمد سعید زاده، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران درمورد تاخیر در اجرای قرارداد تامین ریل گفت: مهم‌ترین مسئله در این ماجرا، نحوه تامین مالی است و در همین راستا به دنبال راهکار و روشی برای تامین مالی خارجی برای تولید ریل توسط ذوب‌آهن اصفهان هستیم.

سعید زاده با اشاره به این‌که ما ریل خارجی را با فاینانس ۷ تا ۱۰ ساله خریداری می‌کنیم، افزود: اما متاسفانه ذوب‌آهن امکان تامین مالی را ندارد که به دنبال روش تامین مالی خارجی برای این کار هستیم.

وی درباره قرارداد تولید ریل توسط ذوب‌آهن اظهار کرد: کل پول (۱۰۰ میلیارد تومان) ریل تولید ذوب‌آهن را پرداخت کرده که البته در حال حاضر بلوکه شده است اما  در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال تسریع تولید ریل توسط ذوب‌آهن هستیم.

معاون وزیر راه همچنین با بیان این‌که ۲۵۰۰ کیلومتر خط آهن برای اتصال ۵ استان به شبکه ریلی در دست ساخت است، اظهار کرد: راه آهن میانه- اردبیل امسال به اتمام می‌رسد و پروژه‌هایی ریلی دیگری از جمله شیراز-بوشهر، کرمانشاه- ایلام و چابهار-زاهدان توسط شرکت ساخت در دست احداث است.

2

تاریخ انتشار : ۱ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
منبع : خبرگزاری تسنیم
شناسه مطلب : 15028
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی