آینده ای روشن در انتظار صنایع فولاد و آلومینیوم کشور پیشرو است
سال هایی پیش رو، سال هایی پر شکوه و پر امید برای صنایع فلزی خصوصاٌ صنایع فولاد و آلومنیوم کشور خواهد بود.

به گزارش  چیلان ، شرکت یگانه اندیش صنعت در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و حوزه فعالیت این شرکت تامین و واردات مواد اولیه فولاد و آلومینیوم است. اعضای هیئت مدیره این شرکت را آقایان محمد بیات رئیس هیئت مدیره، هاشمی نایب رئیس هیئت مدیره، پلارک عضو هیئت مدیر تشکیل می دهند و مهندس مجتبی ملایری مدیرعامل مجموعه می باشد. مهندس ملایری در گفت و گو با  چیلان  شرح مختصری از فعالیت های این شرکت اعلام کرد و گفت: شرکت یگانه اندیش صنعت یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ یگانه اندیش سرمایه است که در زمینه تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی، ترانسفورماتور و قطعات خودرو (خودروسازی راین یکی دیگر از زیرمجموعه‌های هلدینگ) فعالیت می‌کند.

تأمین مواد اولیه فولادی ها توسط یگانه اندیش

وی افزود: شرکت یگانه اندیش صنعت، نمایندگی برندهای مطرح دنیا را دارا بوده و به یکی از قوی ترین تامین کنندگان مواد همچون الکترود گرافیتی، گندله، فروآلیاژها، کک نفتی، کک متالورژی و زغال سنگ، آند، کاتد، آلومینا، کراش بث و…تبدیل شده است. این شرکت توانسته خدمات ارزنده ای را به شرکت هایی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، ذوب آهن اصفهان، فولاد خزر، فولاد آلیاژی ایران  و سایر شرکت های فولادی ارائه دهد.

ملایری به تامین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولیدی این شرکت اشاره داشت و گفت: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه از کشورهایی مانند چین، استرالیا، هند، روسیه و کره جنوبی وارد می کنیم . بعنوان مثال ما نماینده دو تولیدکننده بزرگ الکترود گرافینی در چین به نام‌های فانگدا و نانتونگ هستیم.

خود را جزوی از چرخه تولید صنعتی به ویژه فولاد می دانیم

وی در پاسخ به این سوال که مزیت رقابتی یگانه اندیش صنعت در مقایسه با سایر رقبا چیست گفت: سیاست شرکت تضمین کیفیت مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان با قیمت رقابتی است . یگانه اندیش صنعت صرفا یک نماینده نیست، بلکه در زمینه خرید مواد اولیه اقدام به سرمایه‌گذاری کند و شرایط مناسبی را هم برای پرداخت مشتریان ایجاد کرده‌ است و کلیه ریسک‌ها و مسئولیت‌های این کار را هم پذیرفته است. ما خود را جزوی از چرخه تولید می‌دانیم و کاملا درگیر آن هستیم. این در حالیست که بسیاری از نمایندگان فروش شرکت‌های خارجی اصلا وارد این فرایند نمی‌شوند. شرکت یگانه اندیش صنعت برای برقراری ارتباطات جدید تجاری نیز برنامه‌ای مدون و تنظیم شده را برای حضور در رویدادهای سالانه صنعت فولاد در دستور کار دارد. حضور در رویدادهای مهمی چون نمایشگاه متافو، همایش بین‌المللی سنگ‌آهن ایران، سمپوزیوم فولاد و … نمونه‌هایی از این برنامه‌های داخلی هستند. این شرکت همچنین برنامه‌ای مدون برای حضور در رویدادهای جهانی حوزه فعالیت خود دارد.

وی تصریح کرد: بازاری با نوسانات قیمتی بالا امکان حضور شرکت‌ها با توان سرمایه‌گذاری کم را از بین می‌برد، بنابراین رقبای ما در این صنعت شرکت‌هایی با توان رقابتی مناسب و هوشمند تجاری هستند که همین امر موجب شده تا یگانه اندیش صنعت با به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، مدیریت هوشمند و استفاده از مزیت رقابتی که همان توان سرمایه‌گذاری بالای این شرکت است بتواند خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های موثر در صنعت فولاد به اثبات برساند. همچنین نقطه تمایز یگانه اندیش صنعت، استراتژی این شرکت به‌عنوان شریک تجاری در حوزه تامین با شرکت‌های فولادی است که موجب همکاری‌های نزدیک‌تر و رسیدن به نقطه برد- برد در معاملات می‌شود. یکی از ویژگی‌های ما به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه موردنیاز صنایع معدنی، این است که دپوی محصول در بندرعباس داریم که الکترود گرافیتی، فروسیلیس و فرومنگنز همواره در آن موجود و آماده تحویل است. چنین ویژگی باعث می‌شود زمان کمتری را برای تحویل محصول به مشتری از دست بدهیم. اولویت برنامه‌های یگانه اندیش صنعت در بازارسازی، حفظ شرکای تجاری فعلی و بهبود ارتباطات موثر با این شرکاست. ما معتقدیم رضایت و تداوم رابطه تجاری با مشتریان، اصل مهمی در تجارت است. در صنعت فولاد که بازاری متزلزل دارد حفظ روابط و رضایت مشتریان می‌تواند نقش بسزایی در بازارسازی هر سازمانی ایفا کند.

آمادگی تامین الکترود واحدهای فولادی را به صورت یک ساله و دو ساله داریم

یگانه اندیش آمادگی این را دارد که با شرکت های فولادی در قالب قراردادهای مشارکت بلندمدت نسبت به تامین الکترود گرافیتی به صورت قرارداد یک ساله یا دو ساله با شرکت هایی که نمایندگی آنها را دارد همکاری نماید. الگوی قراردادها نیز پیش از این برای دو شرکت بزرگ فولادی انجام شده است.

وی در خاتمه نیز گفت: امید است با تسهیل مبادلات تجاری و بانکی بین المللی، موانع و مشکلات واردات مستقیم و تسریع در تامین مواد اولیه صنایع فلزی کشور با قیمت مناسب و شرایط رقابتی رفع گردد وهمچنین شاهد افزایش حجم سرمایه گذاری­ های خارجی و تامین اعتبار پروژه ­های صنعت فولاد در جهت نیل به چشم انداز۱۴۰۴  باشیم.

درنهایت شرکت یگانه اندیش صنعت باور دارد سال های پیش رو، با تلاش و کوشش روز افزون و یاری خداوند منان، سال هایی پر شکوه و پر امید برای صنایع فلزی خصوصاٌ صنایع فولاد و آلومنیوم کشور خواهد بود و امیدوار است با خدمات شایسته ­تر بیش از پیش همکار و پشتیبان شرکت­های معظم فولادی و آلومنیومی باشد.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
شناسه مطلب : 15664
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی