جهش صادرات در حلقه های بالادستی زنجیره فولاد در ۸ ماهه امسال/ روند معکوس صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی
آما انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از روند واردات و صادرات فولاد در 8 ماهه اول امسال حاکی از رشد 84 درصدی صادرات فولاد میانی و افت 35 درصدی محصولات فولادی است.

به گزارش  چیلان ، فولادسازان کشور در ۸ ماهه اول امسال بالغ بر ۴ میلیون و ۲۲۵ هزار تن فولاد میانی صادر کردند که یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن آن اسلب و ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تن آن بیلت و بلوم بود.

این درحالی بود که درمدت مشابه سال گذشته درمجموع ۲ میلیون و ۲۹۴ هزار تن اسلب، بلوم و بیلت از کشور صادر شده بود.

این گزارش می افزایش صادرات کل محصولات فولادی در مدت مذکور افت ۳۵ درصدی داشته و از یک میلیون و ۴۴۷ هزار تن در ۸ ماهه اول پارسال به ۹۴۰ هزار تن در همین مدت در سال جاری رسیده است.

بیش ترین افت صادرات در بخش محصولات فولادی به ورق سرد و سپس ورق گرم باز می گردد و این نشان دهنده تمرکز فولادسازان داخلی نظیر فولاد مبارکه بر تامین نیاز داخل است.

گفتنی است، حجم صادرات تیرآهن در ۸ ماهه اول امسال ۱۱۳ هزار تن، میلگرد شاخه ۱۸۹ هزار تن، میلگرد کلاف ۱۶۹ هزار تن، ورق گرم زیر ۳ میلیمتر ۱۹ هزار تن، ورق گرم بالای ۳ میلیمتر ۳۵۴ هزار تن، ورق سرد ۷ هزار تن و ورق پوششدار ۴۳ هزار تن بود.

در سوی مقابل، شاهد افت واردات هم در بخش فولاد میانی و هم محصولات فولادی به کشور بودیم. افت واردات فولاد میانی ۸۰ درصد و محصولات فولادی ۲۶ درصد بود.

واردات فولاد میانی با جمع ۲۱ هزار تن بیلت و بلوم و ۱۲ هزار تن اسلب به مجموع ۳۳ هزار تن رسید و محصولات فولادی از ۱۶۳ هزار تن ۸ ماهه پارسال به ۲۱ هزار تن در مدت مشابه امسال رسید.

حال به سراغ آهن اسفنجی می رویم، صادرات این محصول رشد ۵۴۲ درصدی داشت و این امر نشان دهنده مازاد قابل توجه این محصول در بازار داخلی است. در ۸ ماهه پارسال درمجموع ۷۹ هزار تن آهن اسفنجی از کشور صادر شده بود در حالی که امسال این رقم به ۵۰۷ هزار تن رسیده است.

24 14

2

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
شناسه مطلب : 15850
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی