بازار فروسیلیس در حال بازیابی قیمت ها
هنوز قیمت های فروسیلیس به سطح سال 93 نرسیده و تنها قیمت ها به نرخ های واقعی خود بازگشته است.

مهندس میر ابوالفتحی، مدیرعامل فروسیلیس غرب پارس در گفت و گو با  چیلان  در جواب این سوال که افزایش قیمت در بازار فروآلیاژها را چگونه می توان توجیه کرد؟ گفت: اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم، افزایش قیمت قابل توجهی در بازار فروسیلیس اتفاق نیافتاده و تنها قیمت ها به نرخ های واقعی خود بازگشته است حتی به جرات می توان گفت هنوز قیمت ها به سطح سال ۹۳ نرسیده است. در مقابل هزینه ها از جمله هزینه برق و افزایش حقوق نیروی انسانی و افزایش کمیت مواد اولیه نسبت به سال ۱۳۹۵ قابل توجه بوده است.

وی افزود: در برهه ای در سال ۹۴ به جهت رکود و صادرات محصول نامرغوب از سوی چینی ها و هندی ها به بازار، قیمت ها ناخواسته کاهشی شده بود. اما با آغاز سال ۲۰۱۷، چین واحدهای آلاینده محیط زیست در بسیاری از بخش ها و حتی فروآلیاژها را تعطیل و از تولید آنها جلوگیری کرد. در نتیجه کاهش عرضه فروسیلیس در بازار سبب شد قیمت ها به نرخ های واقعی خود بازگردد.

میرابوالفتحی درباره پیش بینی بازار فروسیلیس نیز گفت: هر چه ظرفیت تولید فولاد افزایش یابد و فولاد توسعه پیدا کند، نیاز به فروسیلیس افزایش خواهد یافت. در شرایط فعلی که ۲۱ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود حدود ۱۰۰ هزار تن فروسیلیس تولید می شود که تقریباً این میزان کافی است و تا اوایل سال ۱۳۹۷ حدود ۳۶ هزار تن به ظرفیت فروسیلیس کشور اضافه خواهد شد و در مجموع حدود ۱۴۰ هزار تن ظرفیت ایجاد خواهد شد که در شرایط کنونی قدری از نیاز داخلی بالاتر است. البته با راه اندازی ۴.۵ ملیون تن فولاد در شرکت میدکو، میزان اضافی ظرفیت فعلی مصرف خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
شناسه مطلب : 15877
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی