صادرات فولاد و سایر فلزات بدون ارائه گواهی مبدا تولید ممنوع شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس کل گمرک، ممنوعیت مشروط صادرات فولاد و هر نوع فلز دیگر را اعلام کرد.

به گزارش  چیلان ، در نامه محمد شریعتمداری به رئیس کل گمرک آمده است: پیرو مذاکرات قبلی همانگونه که آگاه می باشید به منظور تقدیت صنایع پایین دستی و حفظ تولید و اشتغال آنها، عرضه انواع فلزات در بورس کالای ایران براساس نرخ رسمی دلار انجام می شود.

متاسفانه اخیرا افراد سودجو تمایل زیادی به خرید و صادرات این نوع محصولات نشان می دهند و عملا این فرصت مفید تبدیل به تهدیدی جدی برای صنایع پایین دستی شده است.

لذا بدین وسیله اعلام می دارد از تاریخ ابلاغ این نامه صادرات فولاد و هر نوع فلز دیگر چه به صورت شمش یا اسلب یا کاتد یا هر شکل دیگر بدون ارائه گواهی مبدا تولید آن ممنوع می باشد.

لیست صادرات روزانه این قبیل کالاها باید به وزارت متبوع منعکس شود تا متعاقبا اظهارات صادرکنندگان درمورد گواهی مبدا تولید کالا مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گیرد.

ضمنا برای محموله های ۱۰ هزار تن به بالا درمورد فولاد و ۱۰۰ تن به بالا درمورد فلزات رنگین نظیر مس، آلومینیوم، سرب و روی حتما باید گواهی های مربوط به مبدا تولید، قبل از خروج کالا از ایران، توسط وزارت متبوع راستی آزمایی و تایید شود که این کار می تواند سیستمی انجام شود.

2

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
شناسه مطلب : 18227
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی