مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:تایید ۱۱۲ میلیون یورو خط اعتباری از صندوق توسعه ملی برای ساخت مجتمع فولاد مکران
ساخت مجتمع فولاد مکران در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان از سال 94 آغاز و تاکنون برای 20 درصد پیشرفت فیزیکی آن 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش  چیلان ، منطقه آزاد چابهار با توجه به معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله و عوارض گمرکی مکانی مناسب برای استقرار صنایع مختلف نظیر فولاد و پتروشیمی است.

برای توسعه و آباد سازی سواحل مکران رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و مسئولان توجه ویژه ای دارند.

استقرار صنایع بزرگ در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان یکی از راههای حل مشکلات بیکاری است و علاوه بر افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و فولاد موجب توسعه و آبادانی این منطقه محروم می شود.

هم اینک برای ساخت مجتمع فولاد مکران در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار ۳۰۰ هکتار و برای ساخت شهرک پتروشیمی هزار و۲۰۰ هکتار زمین اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی از کانون های مهم توسعه سیستان و بلوچستان است.

عبدالرحیم کردی افزود: صنایعی نظیر پتروشیمی، فولاد و خودروسازی توانایی ایجاد اشتغالزایی فراوانی در سیستان و بلوچستان دارند.

وی بیان کرد: فاز نخست مجتمع فولاد مکران با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی حدود ۱۸تا ۲۵ ماه آینده به‌ بهره‌ برداری می ‌‌رسد.

وی گفت: به طور مثال مجتمع فولاد مکران در محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از ۲ هزار شغل غیر مستقیم و ۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد می کند.

وی ادامه داد: برای تکمیل مجتمع فولاد مکران ۱۳۵ میلیون یورو هزینه می شود و هم اینک برای حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۱۲ میلیون یورو خط اعتباری از صندوق توسعه ملی برای ساخت مجتمع فولاد مکران در قالب وام تایید شده است.

کردی اجرای پنج هزار مترمکعب فونداسیون، کوره پنج هزار تنی و ریفورمر(تامین کننده خوراک گازی کوره) با وزن هزار و ۵۰۰ تن را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد.

منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار از گستره شهرستان چابهار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ در هیات وزیران به تصویب رسید و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۷۱ همزمان با مناطق آزاد کیش و قشم به طور رسمی افتتاح شد.

2

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶
شناسه مطلب : 18240
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی