چین در زیمباوه کارخانه فولاد می سازد
هلدینگ Tsingshan چین روز دوشنبه قرارداد یک میلیارد دلاری با زیمباوه امضا کرده تا بعد از اتمام مطالعات امکان سنجی، کار ساخت کارخانه فولادی را در این کشور آغاز کند.

به گزارش  چیلان ، دولت زیمباوه در تلاش است تا سرمایه گذاری های خارجی را به خصوص در بخش معادن و صنایع معدنی برای احیای اقتصاد خود در سال های آتی جذب نماید.

وزیر معادن این کشور اعلام کرده قرارداد با یکی از مسئولان Tsingshan امضا شده و ۲۵ ساله بوده و این کارخانه فولاد قرار است سالانه ۲ میلیون تن فولاد تولید نماید.

هلدینگ Tsingshan این پروژه را از طریق شرکت Afrochime که یک شرکت محلی این هلدینگ در زیمباوه می باشد و تولیدکننده کروم می باشد انجام خواهد داد.

موضوع سرمایه گذاری خارجی از ماه نوامبر و پس از شکست نخست وزیر سابق زیمباوه در انتخابات به عنوان فرصت مناسب این کشور برای توسعه اقتصادی مطرح می شود اما انتظار می رود سرمایه گذاران تا انتخابات بعدی در ماه آینده از اجرای تعهدات خودداری نمایند.

گفته می شود طرح فولاد زیمباوه تحت عنوان ZISCO در اوایل بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ متوقف شد اما اکنون طرح و توسعه چین اعلام کرده قصد دارد ۲ میلیارد دلار برای احیای این پروژه سرمایه گذاری کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
شناسه مطلب : 18620
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی