کسب مجوز دومین کارخانه فولاد در شهرستان بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کسب مجوز دومین کارخانه فولاد در شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش  چیلان ، حسین کلانتری در نشست شورای اشتغال استان از اخذ مجوز دومین کارخانه فولاد در شهرستان بویراحمد و مجوز خط تولید واحد تولید ۶۰/۷۰ خبر داد.

استاندار با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سال ۹۲، ۱۶.۵ درصد بود، گفت: نرخ بیکاری استان اکنون علی رغم اینکه شیوع کرونا در بسیاری از نقاط جهان باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شده است به ۱۰.۵ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۸ طرح بزرگ صنعتی اکنون در استان در حال اجرا است، افزود: در استان اتفاق مهمی در حوزه معادن رخ داده و تحرک خوبی در پتروشیمی ها ایجاد شده است.

کلانتری با اشاره اینکه مرحله نخست پتروشیمی گچساران در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد، گفت: با بهره برداری نهایی از این طرح ها زمینه اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فراهم می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اعتباری که برای طرح های معدن و پتروشیمی تصویب شده ۳۷ هزار میلیارد تومان است و هم اکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان آن جذب کهگیلویه و بویراحمد شده است.

کلانتری با بیان اینکه تاکنون ۱۹ استان توانستند طرح جهش تولید را به مرحله انعقاد قرارداد برسانند، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان کشور در زمینه انعقاد قرارداد است.

وی با اشاره به همراهی و همکاری مطلوب دستگاه های اجرایی استان از تفاهم با سرمایه گذار خارجی سیمان مارگون برای اجرای ۴ طرح دیگر خبر داد و افزود: ۱۵ طرح عمرانی و خدماتی تا پایان دولت تکمیل می شود و  در اختیار مردم قرار می گیرد.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۲
شناسه مطلب : 36250
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی