رشد ۲۵ درصدی مصرف ظاهری فولاد میانی در دو ماهه ۹۷/ مصرف محصولات فولادی همچنان کاهشی است
آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد همچنین نشان می دهد مصرف ظاهری فولاد میانی در کشور افزایش و در مقابل مصرف محصولات فولادی کاهش داشته است.

به گزارش  چیلان ، آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد مصرف ظاهری فولاد میانی در کشور در دو ماهه اول امسال با ۲۵ درصد رشد از ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تن به ۳ میلیون و ۴۸ هزار تن رسیده است.

سهم مصرف اسلب از این میزان یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن و سهم بیلت و بلوم یک میلیون و ۳۶۲ هزار تن بود که رشد مصرف اسلب ۴۲ درصد و بیلت و بلوم ۸ درصد گزارش شده است.

همانگونه که مطرح گردید مصرف ظاهری محصولات فولادی با افت ۷ درصدی همراه شده و از ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تن در دو ماهه سال قبل به ۳ میلیون و ۱۸۱ هزار تن در دو ماهه اول امسال رسیده است.

بیشترین افت مصرف مربوط به ورق های پوششدار بود که به ۲۱ درصد رسید بعد از آن ورق سرد با کاهش مصرف مواجه شد.

مصرف ظاهری ورق پوششدار از ۱۵۴ هزار تن به ۱۱۴ هزار تن رسید و ورق سرد از ۵۱۲ هزار تن به ۴۲۴ هزار تن رسید.

همچنین مصرف ظاهری ورق گرم با ۶ درصد کاهش از یک میلیون و ۴۰۲ هزار تن در دو ماهه نخست سال قبل به یک میلیون و ۳۲۲ هزار تن و میلگرد با ۵ درصد افت از ۹۷۴ هزار تن به ۹۳۰ هزار تن رسید.

گفتنی است، تنها محصولی که با رشد مصرف مواجه شد تیرآهن بود که مصرف آن با ۱۲۱ درصد رشد از ۶۶ هزار تن به ۱۴۶ هزار تن رسید.

این گزارش می افزاید، مصرف ظاهری آهن اسفنجی هم در دو ماهه اول امسال افزایشی بوده که می توان دیلیل این امر را ناشی از رشد مصرف و تولید فولاد میانی در کشور دانست. رشد مصرف این محصول ۲۳ درصد عنوان شده و مصرف از ۳ میلیون و ۶۳۳ هزار تن در دو ماهه اول سال ۹۶ به ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار تن در دو ماهه نخست امسال رسیده است.

7 48

اطلاعات آماری و گزارش های تحلیلی فولاد ایران را در کتاب سال فولاد ایران خوانید. سفارش از طریق تماس های ۴-۸۸۷۷۱۷۰۵-۰۲۱.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
شناسه مطلب : 18889
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی