تلاش برای تعادل در عرضه و تقاضای آهن اسفنجی
با توجه به ذخاير بالاي گاز و سنگ آهن در كشور و همچنين نبود مزيت نسبي در ايران براي توليد برق و البته بحران آب در مناطق مختلف كشور، شايد بتوان گفت توليد تا مرحله آهن اسفنجي در زنجيره فولاد ايران داراي مزيت نسبي است

سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  گفت: با توجه به ذخایر بالای گاز و سنگ آهن در کشور و همچنین نبود مزیت نسبی در ایران برای تولید برق و البته بحران آب در مناطق مختلف کشور، شاید بتوان گفت تولید تا مرحله آهن اسفنجی در زنجیره فولاد ایران دارای مزیت نسبی است چرا که علاوه بر استفاده بهینه از انرژی، بازار داخلی و به ویژه صادراتی این محصول از جذابیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در سال ۹۶، حدود ۵.۲۲ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شد که ۷۱۳ هزارتن آن صادر شده است. این در حالی است که بر اساس برآورد انجمن از میزان عرضه و تقاضا، حدود ۵.۱ میلیون تن کمبود عرضه در آهن اسفنجی در سال گذشته برقرار بوده است.

خلیفه سلطانی ادامه داد: با توجه به راه اندازی طرح های جدید فولادی، لازم است صادرات و عرضه آهن اسفنجی در کوتاه مدت و به ویژه سال جاری مورد نظارت، برنامه ریزی و تدبیر بیشتری قرار گیرد. البته خوشبختانه برخی عرضه کنندگان بزرگ آهن اسفنجی با در اولویت قراردادن تامین نیاز داخلی در برابر صادرات، در جهت ایجاد تعادل عرضه و تقاضای آهن اسفنجی اقدام کرده اند که از این احساس مسئولیت صنفی و ملی باید قدردانی کرد.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹
شناسه مطلب : 19237
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی