برنامه کاهش ۴۰ درصد مصرف آب ذوب آهن برای سال ۹۷/ ۴ کمیته تخصصی مدیریت منابع آب تشکیل شد
ميزگرد تخصصي مدیریت منابع آب در صنايع فولادي و ارائه راهكارها با حضور مدیران و معاونان و همچنین نخبگان استان اصفهان برگزار و درخصوص موضوعات محوری حول این مدیرت مصرف آب در استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش  چیلان ، به همت مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی میزگرد تخصصی مدیریت منابع آب در صنایع فولادی و ارائه راهکارها با حضور معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، مدیران و کارشناسان مدیریت های مختلف شرکت ذوب آهن اصفهان و همچنین پانزده نفر از نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور با محوریت دبیرخانه استان اصفهان در تالار دانش این مدیریت برگزار گردید.

بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی در ابتدای این جلسه گفت: این میزگرد ادامه سلسله برنامه های است که شرکت ذوب آهن اصفهان در راستای رفع چالش های موجود در شرکت بویژه مدیریت منابع آب در صنعت برگزار می نماید.

وی بحران آب را موضوع اصلی شهر، استان و کشور عنوان نمود و ضمن اشاره به استانداردهای مصرف آب در صنعت به لزوم مدیریت و صرفه جویی آن تاکید نمود و گفت: ذوب آهن اصفهان به دنبال برنامه های عملیاتی و قابل اجرا در خصوص مدیریت آب در صنعت می باشد.

معاون منابع انسانی و اموراجتماعی افزود: ذوب آهن اصفهان از انجام مطالعات و تحقیقات کاربردی در این زمینه استقبال می کند و آمادگی خود را برای تعامل با دانشگاه ها و محققان اعلام می نماید.

در ادامه این نشست تخصصی اسماعیلی مدیر مهندسی آبرسانی شرکت گفت: صنعت فولاد یک صنعت آب بر می باشد و ساخت ذوب آهن اصفهان در مکان فعلی نیز با احتساب امکان تامین آب مورد نیاز از طریق رودخانه فصلی زاینده رود و احداث سد زاینده رود صورت گرفته است.

وی گفت: بحث مدیریت مصرف آب از سال ۷۹ مد نظر شرکت قرار گرفت و هم اکنون نیز به صورت جدی دنبال می شود.

اسماعیلی افزود: ما در سال جاری ۴۰ درصد کاهش مصرف آب نسبت به سال ۹۶ را در برنامه ها قرار دادیم که در ۳ ماهه اول سال جاری به این مهم دست یافتیم.

وی گفت: تامین آب مورد نیاز ذوب آهن از طریق پساب نیز صورت می گیرد و پروژه بازیافت بخار در شرکت نیز به صورت جدی دنبال می گردد.

صادقی دبیر باشگاه نخبگان پژوهشگران جوان و نخبگان اصفهان نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست تخصصی با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های دانشگاه های استان و کشور گفت: ما نخبگان بسیاری را پرورش داده ایم که جا دارد با بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه و امید بخشی به جوانان و فراهم نمودن فرصت هایی برای آن ها از پتانسیل آن ها برای حل مشکلات صنایع و کشور استفاده کنیم وی مزیت بهره گیری از توان نخبگان را در حل مسایل و مشکلات صنایع ، عدم خروج استعدادها از کشور و کاهش چشمگیرهزینه ها را عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود با برقراری تعاملات دوسویه ارتباط صنعت با دانشگاه مستحکم تر شود.

شفیعی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی نیز گفت: هدف از برگزاری این نشست، برداشتن گام های کاملا عملی و کاربردی برای مدیریت بهینه مصرف آب در ذوب آهن اصفهان و شناسایی و اتخاذ راهکارهای مقابله با بحران آب در صنعت است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف آب و انجام آینده پژوهی روی منابع و مصارف آب، تشکیل هسته های مطالعاتی بازیافت آب در شرکت و اجرای دوره های آموزشی تخصصی در این زمینه را ضروری عنوان نمود و گفت: البته در این خصوص اقدامات بسیاری صورت گرفته که جا دارد طی تعامل با دانشگاه ها و استفاده از توان و پتانسیل علمی دانشگاه های برتر و نخبگان کشور به استخراج پروژه، طرح های تحقیقاتی و دوره های آموزشی متناظر با آنها بپردازیم تا بتوانیم در راستای مدیریت منابع آب در صنعت ذوب آهن گام های موثرتری برداریم.

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی خروجی این میزگرد را تشکیل چهار کمیته تخصصی مشترک شامل کمیته تخصصی پساب و تصفیه فاضلاب، کمیته تخصصی حفاظت آب و خاک و استحصال آب، کمیته تخصصی سیستم های تاسیسات مکانیکی و خنک کننده و کمیته تخصصی منابع و مصارف آب ذوب آهن و آینده پژوهی و همچنین استخراج پانزده عنوان دوره آموزشی تخصصی و فرهنگ سازی در خصوص مدیریت مصرف آب و بیست و پنج عنوان تحقیقاتی و مطالعاتی در این خصوص عنوان نمود و گفت: با برنامه ریزی و پیگیری مبادی ذیربط انشاله شاهد نتایج و دستاوردهای آن خواهیم بود.

2

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
شناسه مطلب : 19679
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی