چیلان گزارش می دهد:تجلیل از انجمن تولیدکنندگان فولاد به عنوان “تشکل برتر ملی” توسط وزرا و نمایندگان مجلس
در همایش ملی تشکل های اقتصادی که با حضور وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه اتاق ایران و نیز رئیس سازمان توسعه تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان برگزار شد از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به عنوان " تشکل برتر ملی " تجلیل شد و  دکتر اسلامیان رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تندیس و لوح مربوطه را از دکتر شریعتمداری وزیر صمت دریافت کرد.

به گزارش  چیلان ، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی ایران بعدازظهر دیروز و همزمان با «روز ملی تشکل‌ها» در چارچوب برگزاری نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، میزبان ۲۰۰ تشکل بخش خصوصی بود.

در این نشست علاوه بر غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس، رئیس سازمان توسعه تجارت و فعالان و تشکل های اقتصادی کشور نیز حضور داشتند.

گفتنی است، نقش انجمن‌های کسب‌وکار در توسعه اقتصادی ایران؛ مدیریت تضاد منافع و اجماع سازی در تشکل‌های اقتصادی؛ اهمیت سرمایه اجتماعی در کارآمدی و تأثیرگذاری تشکل‌های اقتصادی؛ مبانی و اصول حکمرانی خوب در تشکل‌های کارفرمایی؛ تشکل‌های اقتصادی در شرایط تحریم و نقش تشکل‌های اقتصادی در گفت‌وگوی مؤثر دولت و بخش خصوصی محورهای نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی بود.

در این نشست برای نخستین بار از فهرست ملی تشکل‌ها رونمایی شد و از پیشکسوتان تشکل‌های بخش خصوصی و تشکل‌های برتر کشور نیز تقدیر به عمل آمد که در میان آنها، انجمن فولاد ایران به عنوان تشکل برتر اتاق معرفی و با لوح و تندیس از سوی دکتر محمد شریعتمداری وزیر صمت به دکتر محمود اسلامیان، رئیس انجمن فولاد از این تشکل اقتصادی تقدیر شد.

از حدود ۲ سال پیش، پروژه ارزیابی و ظرفیت سنجی تشکل های اقتصادی کشور با الگوبرداری از مدل های بین المللی سنجش عملکرد در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طراحی و شروع به فعالیت کرد و براساس رتبه بندی صورت گرفته از میان ۲۰۰ تکشل اقتصادی کشور، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران رتبه A و عنوان تشکل برتر و دارای جایگاه مرجعیت دانشی در حوزه فولاد را کسب کرد.

این ارزیابی بیش از ۱۰۰ متغیر در تشکل های اقتصادی ملی کشور را مورد بررسی قرار داده که سر فصل های آن شامل معیارهای حکمرانی، عضویت، خدمات، تاثیرگذاری بر سیاست ها و تنظیم گری است و انجمن موفق به کسب ۸۲.۱۲ درصد از امتیازات مربوط شده است.

انجمن توانسته در بخش مجمع عمومی و اساسنامه، دبیر، معرفی اعضا و نسبت شمول امتیاز کامل ۱۰۰، هیئت مدیره امتیاز ۹۲.۳۱، کمیته ها و آموزش هر یک امتیاز ۸۷.۵، و سیستم های مالی امتیاز ۸۴.۲ را کسب نماید.

براساس جمع بندی این ارزیابی، انجمن در شاخص های مربوط به برگزاری به موقع مجامع عمومی، عملکرد هیئت مدیره، شایستگی های دبیر، تشکیل کمیته های تخصصی و ایجاد سیستم های مالی مناسب امتیازات قابل توجهی کسب کرده است. همچنین انجمن در معرفی ظرفیت های اعضاء، برگزاری دوره های آموزشی و جذب اعضاء بالقوه و افزایش نسبت شمول موفق عمل کرده است.

2 174

2

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱
شناسه مطلب : 20195
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی