جمع بندی جلسه فولادسازان با مجلس و دولت به روایت نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
هفته‌ آینده نقطه نظرات در کارگروه دستورالعمل تنظیم بازار فولاد، جمع‌بندی و به جلسه سران سه‌قوه ارائه می‌شود. نهایت کار این است که تنظیم بازار به تولیدکنندگان، شبکه توزیع و اتحادیه‌ها سپرده شود و دولت تنها نظارت کند.

به گزارش  چیلان  به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در تشریح نشست روز گذشته ( یکشنبه ۴ شهریور ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با فولادسازان و مسئولان وزارت صمت، اظهار داشت: نشست دیروز در خصوص ساماندهی بازار آهن با حضور تولیدکنندگان فولاد از جمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن و همچنین تعدادی از تولیدکنندگان بخش خصوص، انجمن تولیدکنندگان، بورس کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت بازار آهن در این نشست بررسی شد، گفت: ذی‌نفعان مختلف در زمینه آهن کشور نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز دستورالعمل موجود در این خصوص را تشریح کردند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان تولید آهن و فولاد کشور بیش از نیاز داخلی است که مازاد آن صادر می‌شود، ادامه داد: مقرر شد سیاست‌ها بگونه‌ای تنظیم شود تا بازار داخلی ساماندهی شود و در عین حال به توسعه صادرات کمک شود، همچنین تصمیم‌ گرفته شد تا هفته‌ آینده نقطه نظرات در کارگروه تشکیل شده جمع‌بندی و به جلسه سران سه‌قوه و مسئولان ذی‌ربط در دولت و مجلس ارائه شود تا بازار به ثبات نسبی دست‌پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در زنجیره تولید آهن و فولاد رانت وجود دارد و به دلیل اینکه اقتصاد موجود رقابتی و سالم نیست این مشکلات بروز پیدا می‌کند، عنوان کرد: زمانیکه در زنجیره رانت وجود دارد همه به دنبال استفاده از آن هستند، نهایت کار این است که تنظیم بازار به تولیدکنندگان، شبکه توزیع و اتحادیه‌ها سپرده شود و دولت تنها نظارت کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر به مفهوم واقعی بخش خصوصی اعتماد کنیم مشکلات موجود را نمی‌بینیم، خاطر نشان کرد: شاید بخشی از مشکلات ناشی از جو روانی تحریم‌ها و تغییرات نرخ ارز باشد امیدواریم شاهد ثبات نسبی و کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۵ شهریور ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
شناسه مطلب : 20573
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی