ضرورت توجه به مقوله آموزش برای تحقق برنامه های بخش ایمنی
امروز همایش یک روزه ایمیدرو در زمینه ممیزی عملکرد واحدهای تابعه برگزار شد و در این همایش بر توجه به مقوله آموزش برای تحقق برنامه های بخش ایمنی تاکید شد. همچنین نام شرکت فولاد سفید دشت به عنوان یکی از واحدهای تابعه ایمیدرو در میان شرکت های با عملکرد خوب قرار گرفته و از مدیریت این مجموعه با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

به گزارش  چیلان ، اردشیر سعدمحمدی، قایم مقام ایمیدرو در همایش HSEE (ممیزی عملکرد) اعلام کرد: تدوین دستورالعمل های مشخص، نظارت های مداوم و صحیح و به ویژه توجه به مقوله آموزش از جمله عوامل موثر در تحقق برنامه های بخش ایمنی معادن است.

وی در این همایش که در محل ایمیدرو برگزار شد افزود: در بحث ایمنی معادن، ما نیاز مبرم به سیستمی منسجم داریم.

قایم مقام ایمیدرو با بیان اینکه محور اصلی برنامه ها در بخش ایمنی توجه به مقوله آموزش است، اظهار کرد: در این زمینه مهم ترین بحث در دنیا؛ افزایش سطح آموزش هدفمند است که باید مورد توجه مدیران این حوزه باشد.

سعدمحمدی ادامه داد: ساختار صحیح در روند فعالیت های معدنی دیگر موضوع کلیدی در بخش ایمینی محسوب می شود. اگر برنامه اکتشافی صحیح نباشد، قطعا طراحی دارای ایراداتی بوده و به تبع آن پیمانکار دچار خطا شده است.

وی افزود: بنابراین نظارت های مداوم و صحیح در بحث ایمنی ضروری است.

قایم مقام ایمیدرو ضمن اشاره به ارزش نهادن به حوزه HSEE در مجموع های معدنی کشور گفت: توجه مدیران مجموعه ها به مدیریت ایمنی ضرورتی انکار ناپذیر است چراکه این موضوع با جان انسان ها گره خورده است.

سعد محمدی تاکید کرد: تدوین دستورالعمل های مشخص و ارتقا بخش بازرسی در این حوزه ضرورت هایی هستند که باید در اولویت برنامه های مدیران قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه بیشتر حوادث معدنی در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد اظهار کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد حوادث ناشی از کار در ایران مرتبط با بخش ساختمان است و در حوزه معدن و صنایع معدنی دنیا، چین بالاترین میزان مرگ و میر را دارد.

گفتنی است، برنامه ممیزی عملکرد HSEE مدیران واحدهای تحت پوشش ایمیدرو بر اساس بخش نامه دکتر مهدی کرباسیان رئیس هیئت عامل این سازمان، از سال ۹۶ تاکنون، در ۲ نوبت اجرا شده است. در بررسی عملکرد سال ۹۵، تعداد ۲۹ واحد تحت پوشش بر اساس این برنامه ممیزی شدند و امسال نیز با اضافه شدن واحدها و طرح های فولادی و نیز معادن گل گهر سیرجان، ۳۸ واحد ممیزی شدند که در پایان مراسم از واحدهای نمونه تقدیر شد و درمیان این شرکت ها، شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشت که با اهدا لوح از مهندس اربابزاده، مدیریت این مجموعه به جهت کسب سطح امتیاز خوب در ارزیابی عملکرد مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) واحدهای تابعه ایمیدرو تقدیر شد.

IMG 20181020 121624

5 108

2

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
شناسه مطلب : 21829
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی