با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو انجام شد؛افتتاح کارخانه تولید هیدرات‌های ویژه آلومینای جاجرم
کارخانه تولید هیدرات های ویژه در شرکت آلومینای جاجرم چهارشنبه 25 بهمن 1402 با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و استاندار خراسان شمالی افتتاح شد.

به گزارش  چیلان ، کارخانه تولید هیدرات های ویژه با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم ۱۱۰ نفر به بهره برداری رسید. هدف از اجرای این پروژه تولید هیدرات های ویژه ( کندسوز کننده اشتعال انواع ساختار پلیمری همچون روکش کابل، مقره های برق و رنگ سازی) است.

استاندار خراسان شمالی نیز در حاشیه بهره برداری از طرح اظهار کرد: مسیر علمی آلومینای جاجرم، برای بهره برداری از معادن بوکسیت با عیار پایین قابل تقدیر است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است.

وی در خصوص اقدامات لازم در حوزه پدافندی این صنعت نیز گفت: استفاده از نیروگاه خورشیدی در جاجرم و همچنین سوخت موازی برای این کارخانه نه تنها ضروت دارد بلکه مقرون به صرفه است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مطالبه اصلی مردم این منطقه تسریع در جذب ۴۰۰ نفر نیرو در این کارخانه است که امیدواریم ایمیدرو این فرآیند را شتاب بخشد.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد.

مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع بوده که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است. این مجتمع صنعتی، قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
شناسه مطلب : 58880
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی