ادامه پروژه جاده ابریشم جدید که از پاکستان می گذرد منجر به تاسیس شرکت فولاد پاکستان-چین شد
فولاد پاکستان-چین (PCS) اولین سرمایه گذاری مشترک بین گروه چینی Jianbang و کنسرسیوم پاکستانی است که از روز شنبه 15 دسامبر کار خود را در کراچی آغاز کرد.

به گزارش  چیلان  به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، شرکت PCS در ماه مارس امسال با سرمایه گذاری مشترک ۱۲ میلیون دلاری و با هدف تامین نیاز چدن برای صنایع داخلی ایجاد شد.

با توجه به بسته شدن کارخانه فولاد پاکستان این کشور مجبور به واردات نیاز خود بود و با تاسیس این شرکت از این پس نیاز داخلی پاکستان از طریق آن تامین می گردد.

شرکت PCS عمدتا بر تامین نیاز زیرساخت های کریدور اقتصادی چین و پاکستان در پروژه جاده ابریشم تمرکز دارد. ظرفیت اسمی کارخانه مذکور ۸ هزار تن چدن در ماه است و به روش کوره بلند تولید خواهد داشت.

در این کارخانه از سنگ آهن و آهک موجود در معادن استان بلوچستان استفاده خواهد شد اما کک متالورژی وارداتی خواهد بود. این پروژه فرصت اشتغال ۲۰۰ نفر از مردم بومی پاکستان را فراهم می کند و ۶۰ چینی نیز پشتیبانی فنی آنرا بر عهده دارند. روش بکار رفته نیز کوره بلند بوده و این نخستین بار در پاکستان است که قرار است از سنگ آهن ایالت بلوچستان پاکستان برای تولید فولاد استفاده گردد. در واقع سنگ آهن و آهک از داخل خاک پاکستان تولید اما کک متالورژیکی وارداتی است.

شرکت چینی Jianbang واقع در استان Shanxi که در حال حاضر بحث تامین نیاز فولاد پاکستان را بر عهده دارد، به دنبال برنامه ریزی برای راه اندازی واحدهای ریخته گری جهت تامین نیاز داخلی پاکستان است در آینده نزدیک است.

ایران متاسفانه شانس سرمایه گذاری عظیم چین به علت عدم گذر محسوس و تاثیر گذار جاده ابریشم جدید Road & Belt Initiative از ایران را از دست داد و این پاکستان می باشد که از توسعه بندر گوادر و تبدیل آن به بزرگترین بندر منطقه MENA گرفته تا ساخت کارخانجات جدید فولاد و توسعه هزاران کیلومتر شبکه ریلی و ساخت صدها کیلومتر اتوبان و غیره، از این مزیت بهره می برد.

2

تاریخ انتشار : ۲ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۷
شناسه مطلب : 23079
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی