مدیر کارخانجات احیاء شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر به چیلان خبر داد:تولید آهن اسفنجی واحدهای گوهر و کوثر تا پایان سال به ۲.۴ میلیون تن می رسد
شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر سعی خواهد داشت در سال آینده به ظرفیت واحدها بدون پلنت های اکسیژن برسد و چیزی حدود 3.3 میلیون تن تولید داشته باشد.

مهندس هادی ورعی، مدیر کارخانجات احیاء شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در گفت و گو با  چیلان  با بیان اینکه دو واحد احیاء در شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر وجود دارد گفت: یکی از این واحدها، واحد ۱.۵ میلیون تنی احیا مستقیم گهر می باشد که با احتساب اکسیژن پلنت به ۱.۷ میلیون تن می رسد. واحد دیگر احیاء مستقیم توسعه آهن و فولاد گل گهر، فاز ۲ به ظرفیت ۱.۸۵ میلیون تنی بوده که تحت عنوان کوثر نامیده می شود و با احتساب واحد اکسیژن به ۲ میلیون تن می رسد.

وی افزود: فاز یک در سال ۹۵ عملیاتی شد و در سال اول راه اندازی، حدود ۵۰۰ هزار تن تولید داشت و در سال دوم تولید آن به ۱.۲ میلیون تن رسید و برآورد این است که امسال به تولید ۱.۴ میلیون تن برسد.

ورعی ادامه داد: در واحد کوثر، امسال به عنوان اولین سال راه اندازی، برآورد تولید ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن آهن اسفنجی شده است که تا به حال ۶۰۰ هزار تن آن تولید شده و تا انتهای سال قطعا عدد برنامه محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برآورد تولید این دو واحد جمعا تولید ۲.۴ میلیون تن آهن اسفنجی در سال جاری است، تصریح کرد: برای سال آینده سعی خواهد شد به ظرفیت واحدها بدون پلنت های اکسیژن برسیم و چیزی حدود ۳.۳ میلیون تن تولید داشته باشیم. البته تحقق این میزان تولید مستلزم پیش شرط هایی نظیر رفع موانع فروش آهن اسفنجی در بازار است که متاسفانه در سال جاری ایجاد شده و فروش را سخت تر کرده است.

مدیر کارخانجات احیاء شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر درخصوص طرح های توسعه و پروژه های در دست اجرای این شرکت نیز به خبرنگار  چیلان  گفت: این شرکت در حال حاضر دو پروژه اصلی در دست اجرا دارد. اولین پروژه، واحد فولادسازی به ظرفیت ۳ میلیون تن بوده که قرارداد آن با شرکت پری متالز منعقد شده و امیدواریم تحریم خللی در اجرای پروژه ایجاد نکند. البته خوشبختانه مهندس تقی زاده، مدیرعامل مجتمع گل گهر با جدیت این موضوع را پیگیری می کند تا این طرح هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

ورعی ادامه داد: پروژه دوم که در حال کار بر روی آن هستیم در واقع یک طرح نیمه تحقیقاتی-نیمه صنعتی می باشد که فاز صنعتی آن نیز اجرا خواهد شد. این پروژه روش مخصوصی است که توسط شرکت CPG که از زیرمجموعه های پامیدکو، گل گهر و چادرملو می باشد ابداع شده تا شاهد تولید نوعی بریکت سرد پوششدار باشیم. تاسیسات زیربنایی این طرح اجرا شده، بخشی از قطعات خارجی آن تامین شده و ساخت باقیمانده قطعات نیز در حال پیگیری است و برآورد می گردد این طرح تا ابتدای سال آینده عملیاتی شود. حسن این روش این است که برخلاف روش های معمول مشابه که سبب کاهش خلوص محصول می شود، این روش خلوص محصول را به هیچ وجه کاهش نمی دهد.

مدیر کارخانجات احیاء شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در خصوص فروش این محصول هم اظهار داشت: برنامه شرکت صادرات این محصول خاص است چرا که آهن اسفنجی موجود در کشور، تقاضای مورد نیاز داخلی را پوشش می دهد. لذا این محصول ویژه صادرات است و امیدواریم بتوانیم آن را به بازارهای هدف صادر نماییم.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
شناسه مطلب : 24200
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی