نخستین خبر داغ فولادی سال جدید در حوزه تنظیم بازار:کف عرضه های جدید واحدهای فولادی در بورس کالا برای سال ۹۸ ابلاغ شد/ نوردکاران هم ملزم به رعایت کف عرضه شدند/ مجوز صادرات در گرو عرضه در بورس کالا
معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت کف عرضه های فولادی در بورس کالا برای سال 98 را ابلاغ کرد که براساس این ابلاغیه، برای نخستین بار نوردکاران میلگرد و تیرآهن هم ملزم به رعایت کف عرضه در بورس کالا شده اند.

به گزارش  چیلان ، دکتر جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبه روزهای پایانی سال گذشته کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد، در نامه ای به دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران کف عرضه های جدید واحدهای فولادی در بورس کالا را ابلاغ کرد.

در نامه مذکور در ابتدا لیست تولیدکنندگان شمش و محصولات فولادی که ملزم به عرضه تولیدات خود در بورس کالا هستند ارائه شده است.

در ادامه مقدار کف عرضه ماهانه برای سال ۱۳۹۸ برای واحدهای فولادی ارائه شده و در بخش پایانی این نامه، وزارت صمت صادرات واحدهای مشخص شده را منوط به رعایت کف عرضه تعیین شده کرده به گونه ای که چنانچه این کف رعایت نگردد مجوز صادرات به آنها داده نخواهد شد.

همچنین درمورد واحدهای تولیدکننده شمش که خود یا واحدهای زیرمجموعه آنان اقدام به عرضه محصولات فولادی در بورس کالا می کند اعلام شده: “آن مقدار عرضه از تعهد عرضه شمش متعلق به آن واحد کاسته خواهد شد.”

بررسی های  چیلان  نشان می دهد با ابلاغیه جدید قرار است حداقل ۲۹۵ هزار تن شمش (بیلت و بلوم)، ۲۸۰ هزار تن میلگرد، ۵۰ هزار تن تیرآهن، ۲۷۰ هزار تن ورق گرم و ۶۵ هزار تن ورق سرد به طور ماهانه در بورس کالا عرضه گردد.

گفتنی است براساس این ابلاغیه، تنها تولیدکنندگان شمش قوس الکتریکی ملزم به رعایت کف عرضه شده اند و واحدهای القایی هنوز الزامی به عرضه در بورس کالا ندارند که شاید به زودی آنها را هم وارد گود بورس کنند!

ابلاغیه مذکور و جداول کف عرضه ماهانه شمش، میلگرد و ورق واحدهای تولیدی در بورس کالا برای سال ۹۸ در زیر آمده است:

2 3 61 2 4 29 2 5 10

2

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۷
شناسه مطلب : 24679
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی