وزیر صنعت در جلسه با فولادی ها:آماده ایم برخی سیاست گذاری ها را به انجمن فولاد واگذار کنیم/ اعلام حمایت وزارت صمت از نمایشگاه ملی فولاد ایران
امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه ای با انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و اعضای این انجمن با سه محور توسعه صادرات، رویکرد و استراتژی های تنظیم بازار فولاد و بومی سازی و استفاده از توان داخلی داشت.

به گزارش  چیلان ، مهندس سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص این جلسه به  چیلان  گفت: این جلسه با محوریت توسعه صادرات فولاد، رویکردها و استراتژی های تنظیم بازار فولاد و بومی سازی و استفاده از توان داخلی برگزار شد.

خلیفه سلطانی ضمن ارائه درخواست های ۵ گانه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای توسعه صادرات و تنظیم بازار داخلی از رحمانی خواست: تمرکز وزارت صمت صرفا بر روی توسعه صادرات باشد و با در نظر گرفتن استراتژی های رقابت عرضه و تقاضا، برای بازار فولاد سیاست گذاری نماید.

وی ادامه داد: در این جلسه درخواست شد تا دولت صادرات را به عرضه داخلی گره نزند و با واگذاری برخی اختیارات به انجمن فولاد موافقت نماید.

همچنین در این جلسه، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه در صنعت فولاد کشور به خودکفایی مناسبی دست یافته ایم.

وی در این جلسه اظهار داشت: هنوز امکان توسعه در صنعت فولاد وجود دارد و با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که در این بخش طی چند سال اخیر صورت گرفته به زودی توازن خوبی هم در زنجیره تولید این محصول در کشور شاهد خواهیم بود.

رحمانی افزود: یکی از صنایعی که در کشور سرمایه گذاری خوبی روی آن شده و امروز تبدیل به یک مزیت تولیدی شده است همین صنعت فولاد است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت تشکل ها در کانون های تصمیم گیری حوزه صنایع، خاطر نشان کرد: انجمن فولاد یکی از انجمن های قوی در حوزه صنایع کشور است که امیدواریم فارغ از هرگونه بخشی نگری، به توسعه واقعی این صنعت کمک نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات فولاد نیز با تاکید بر اولویت تامین نیاز داخلی گفت: مازاد تولید باید صادر شود و در همین راستا فولاد از حمله صنایعی است که ارزآوری آن برای ما اهمیت بالایی دارد و روی آن سرمایه گذاری کردیم.

همچنین وزیر صمت در این جلسه ضمن اعلام این مطلب که آماده واگذاری اختیارات غیر حاکمیتی به انجمن فولاد هستیم گفت: رویکرد وزارت صمت توسعه صادرات در عین تامین نیاز داخل و حمایت از مصرف کنندگان است.

رحمانی همچنین ضمن تمجید از فعالیت های انجمن تولیدکنندگان فولاد در برگزاری جشنواره بومی سازی از این انجمن خواست تا خود با همکاری سایر فولادسازان بزرگ، نمایشگاه دائمی مجاری برای ارائه دستاوردهای بومی سازی را ایجاد نماید.

وی در خاتمه حمایت این وزارتخانه را برای برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی سازی اعلام داشت.

مشروح این جلسه را به زودی در سایت و کانال تریبون فولاد اطلاع رسانی می شود…

2

تاریخ انتشار : ۲ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱
شناسه مطلب : 26079
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی