مدیر عامل فولاد کویر در گفت و گو با چیلان تاکید کرد:افزایش عرضه در بورس کالا بازار فولاد را تنظیم می کند
لازم است هم دولت و هم تولیدکنندگان به مکانیسم عرضه در بورس کالا کمک کنند تا با افزایش عرضه ها و منظم شدن آن، شاهد بازگشت قیمت محصولات فولادی به قیمت های واقعی باشیم.

احمد خوروش، مدیر عامل فولاد کویر در گفت و گو با  چیلان  گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نقشه راه صحیحی را برای تنظیم بازار فولاد کشور در پیش گرفته که اختصاص صادرات مقاطع فولادی صرفا برای تولیدکنندگان یا نمایندگان آن ها و همچنین تعیین کف عرضه در بورس کالا از آن جمله است.

وی افزود: اگر عرضه شمش در بورس کالا به درستی و به میزان مناسب صورت پذیرد، هم قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی که به دست مصرف کننده می رسد، معقول خواهد شد و هم واحدهای تولیدی مجبور به خرید مواد اولیه با قیمت های گران نخواهند بود. ضمن اینکه با مکانیسم عرضه و تقاضا، قیمت واقعی کشف شده و دست دلالان از القای هیجانات غیر واقعی به بازار کوتاه خواهد شد.

خوروش ادامه داد: فولاد کویر به عنوان یک تولیدکننده بخش خصوصی پیش قدم شده و میلگرد تولیدی خود را در بورس عرضه می کند اما اگر سایر واحدهای تولیدی به دولت در این مسیر کمک نکنند و از سوی دیگر فرآیند پذیرش و معاملات در بورس کالا تسهیل نشود، قطعا قیمت فولاد در بازار تنظیم نخواهد شد.

مدیرعامل فولاد کویر گفت: بنابراین لازم است هم دولت و هم تولیدکنندگان به مکانیسم عرضه در بورس کالا کمک کنند تا با افزایش عرضه ها و منظم شدن آن، شاهد بازگشت قیمت محصولات فولادی به قیمت های واقعی باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۷ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
شناسه مطلب : 26167
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی