با مشارکت «تمامی» هلدینگ ها و شرکت های بزرگ فولادیکتاب سال فولاد (۱۳۹۸) برای دومین سال پیاپی منتشر شد + جزئیات
کتاب سال فولاد ایران به عنوان مرجع کاربردی صنعت و بازار، به بررسی جامعی از وضعیت فولاد ایران و جهان پرداخته است.

به گزارش  چیلان ، کتاب فولاد ایران که با همفکری تحلیلگران و کارشناسان برای دومین سال متوالی تدوین شده است، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بازار فولاد را در اختیار فعالان بازار قرار می دهد و با ترسیم روند بازار فولاد به وسیله آمار موثق و گزارشات دقیق به شما قدرت تحلیل می دهد.

آنچه در کتاب سال فولاد منتشر شده است

کتاب سال فولاد ایران که برای دومین سال متوالی به فعالان و جامعه فولاد ارائه می شود در ۹ فصل به بررسی آماری و تحلیلی وضعیت فولاد در ایران و جهان پرداخته است.

✔️فصل نخست این کتاب راهنما، گزارش مقایسه ای تولید، واردات، صادرات و مصرف فولاد ایران است.

✔️فصل دوم به تولید اختصاص یافته و شامل روند ماهانه تولید محصولات زنجیره فولاد، ضریب بهره برداری تولید (در کارخانجات ذوب، نورد و آهن اسفنجی) و سهم هر شرکت در تولید فولاد ایران می باشد.

✔️فصل سوم، صادرات و واردات را رصد کرده است. فصل صادرات و واردات شامل روند ماهانه حجم صادرات و واردات فولاد، ارزش ریالی و دلاری صادرات و واردات فولاد، مقاصد صادراتی و مبادی وارداتی فولاد ایران، گزارش مقایسه ای ردیف تعرفه های موثر بر صادرات و واردات فولاد ایران و سهم صادرات از تولید هر محصول فولادی می باشد.

✔️فصل چهارم موضوع قیمت را مورد بررسی قرار داده و شامل مباحثی از قبیل گزارش مقایسه ای روند قیمت داخلی و جهانی محصولات فولادی و شاخص های قیمتی بین مواد اولیه و محصولات زنجیره فولاد می باشد.

✔️فصل پنجم کتاب تحت عنوان بورس در بخش های مختلف به گزارش مقایسه ای عرضه و معاملات فولاد در بورس کالا و وضعیت سهام شرکت های فولادی در بورس اوراق بهادار پرداخته است.

✔️فصل ششم واحدها و طرح های فعال و در حال احداث فولادی (فولاد خام، گندله، آهن اسفنجی و…) را معرفی کرده است.

✔️فصل هفتم به فولاد جهان اختصاص یافته که شامل گزارش مقایسه ای کشورهای برتر تولیدکننده فولاد جهان در چند سال اخیر، پیش بینی مصرف فولاد در نقاط مختلف جهان و چالش های بازار فولاد جهان در سال جاری است.

✔️فصل هشتم لیست شرکت های تولیدکنندگان فولاد ایران به تفکیک محصول و ظرفیت را در خود جای داده است.

✔️فصل نهم به گزارش عملکرد شرکت های فعال بازار اختصاص داده شده است.

ANNUEL BOOK POSTER FINAL

چرا کتاب سال فولاد مهم است؟

هر فعال فولادی برای تولید، تجارت و سرمایه گذاری به اطلاعات مبنایی و کاربردی که دورنمایی از بازار را بهتر روشن کند نیاز دارد و کتاب سال این اطلاعات را به صورت فشرده، مفید و به همراه توضیحات لازم آماده کرده است.

ارزش اطلاعاتی که در این کتاب منتشر شده، به شناخت و تحلیل بهتری از بازار منجر می شود. پیش از این، همه فعالان فولاد خواستار دریافت اطلاعات و آمارهای تحلیلی از وضعیت سهام شرکت های فولادی در بورس، واحدهای فعال و طرح های در حال احداث زنجیره فولاد، درصد پوشش ظرفیت کارخانجات ذوب، نورد و آهن اسفنجی، نمودار سود و زیان نورد، ذوب و آهن اسفنجی، مقاصد صادراتی و مبادی وارداتی هر محصول فولادی، ارزش ریالی و ارزی صادرات و واردات فولاد، سهم هر شرکت در تولید فولاد ایران، روند قیمتی محصولات فولادی (میلگرد، شمش، اسلب، ورق و تیرآهن)، توازن عرضه و تقاضا در زنجیره فولاد، عرضه ها و معاملات بورس کالا، اطلاعات کارخانجات فولاد ایران، اطلاعات طرح های بهره برداری شده جدید بوده اند. هم اکنون تمام این اطلاعات یکجا در یک کتاب راهنما تهیه شده است.

بنابراین، کتاب سال فولاد ایران به عنوان مرجع کاربردی صنعت و بازار فولاد ایران در بهره برداری سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، سیاستگذاران و فعالان زنجیره فولاد از اطلاعات تحلیلی و مطمئن مفید خواهد بود.

در این باره بیشتر بخوانید:

سیاستگذاران و حامیان کتاب سال فولاد را بشناسید

دومین کتاب سال فولاد ایران (۱۳۹۸) با سیاستگذاری چهره های شناخته شده فولادی شامل اعضای هیئت مدیره و دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تدوین شده است. در مراسم رونمایی از کتاب سال فولاد که سال قبل در مجمع سالیانه انجمن تولیدکنندگان فولاد در هتل همای تهران برگزار شده بود، نیز مقامات دولتی و مدیران کارخانجات بزرگ فولاد کشور حضور داشتند.

این اثر تخصصی با مشارکت ۳۵ هلدینگ، شرکت تولیدکننده، تأمین کننده و نهاد تاثیرگذار در صنعت فولاد منتشر شده که اسامی آن ها به شرح ذیل است:

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد خوزستان، هلدینگ هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، مجتمع فولاد خراسان، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت بورس کالای ایران، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت فولاد متیل، شرکت توکا فولاد، شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، شرکت ورق های پوششدار تاراز، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، شرکت فولاد سنگان، شرکت ایریسا، شرکت مهندسی فولاد مبارکه،شرکت فولاد آتیه خلیج فارس، مجتمع فولاد صنعت بناب، هلدینگ صنایع فولاد کرمان، شرکت جهان فولاد سیرجان، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، مجتمع فولاد غدیر نی ریز، شرکت ذوب آهن بیستون، شرکت نفت و گاز سرو، شرکت صنعت ورق آرین پاژ، شرکت فولاد یزد، شرکت صبا فولاد زاگرس، مجتمع فولاد کویر، شرکت کاوش جوش، شرکت گسترش فناوری خوارزمی.

راههای دریافت کتاب

جهت دریافت کتاب سال (با ارسال رایگان) با راه های ارتباط زیر در تماس باشید:

تلفن ثابت: ۴-٨٨۵۵١٧٠١- ٠٢١ 

تلفن همراه: ۰۹۱۰۹۱۸۰۸۳۳

پست الکترونیک yearbook@chilanonline.com

شبکه اجتماعی (تلگرام): آی دی @steeltribune

4 1 3

4 2 1

book1 1

2

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۵
شناسه مطلب : 26339
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی