کارنامه تولید فولاد ایران تا پایان تیر منتشر شدتداوم رشد ۵ درصدی تولید فولاد میانی ایران ۴ ماهه اول ۹۸/ رشد تولید محصولات فولادی ۱۲ درصد است/ تولید آهن اسفنجی با ۱۰ درصد رشد ۹.۵ میلیون تن آهن اسفنجی شد
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش آماری چهار ماهه اول 98 فولاد ایران یعنی تا پایان تیر ماه را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، فولادسازان ایران موفق شدند با توليد 8 میلیون و 683 هزار تن فولاد میانی، رشد 5 درصدی را به ثبت برسانند. انجمن توليدكنندگان فولاد ایران همچنین در گزارش آماری خود اعلام کرده که در 4 ماهه اول 98، تولید محصولات فولادی ایران با رشد 12 درصدی به 6 میلیون و 930 هزار تن رسیده و تولید آهن اسفنجی هم در مدت مذکور با 10 درصد رشد به 9 میلیون و 468 هزار تن رسیده است.

تداوم رشد ۵ درصدی تولید فولاد میانی، تولید ۲۷ میلیون تن فولاد تا پایان سال را متحمل تر کرد

بررسی های آماری  چیلان  نشان می دهد، فولادسازان کشور تولید فولاد میانی را از ۸ میلیون و ۲۷۹ هزار تن تا پایان تیر ۹۷ به ۸ میلیون و ۶۸۳ هزار تن در ۴ ماهه امسال رساندند.

این مطلب گویای این است که رشد تولید فولاد میانی کشور که پس از چند سال تجربه دو رقمی، در سه ماهه امسال تک رقمی شده بود همچنان رشد ۵ رفتی را در ۴ ماهه امسال تجربه کرده است و قطعا با این آهنگ رشد، همانگونه که در آمارهای سه ماهه مطرح گردید، تحقق تولید ۲۷ میلیون تنی در سال ۹۸ برآورد می شود.

از این میزان فولاد میانی، سهم بیلت و بلوم از کل تولید فولاد میانی ۵ میلیون و ۱۲۸ هزار تن می باشد که آهنگ رشد آن کندتر شده و تنها رشد ۱۴ درصدی را به ثبت رسانده است درحالی که تولید اسلب به ۳ میلیون و ۵۵۵ هزار تن رسیده و افت ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

گفتنی است، کاهش تولید اسلب برای چندمین ماه متوالی ادامه دارد هرچند که از شدت آن کم شده و از ۸ درصد بهار امسال به ۸ درصد رسیده است.

کند شدن روند تولید بلوم و بیلت و افت تولید اسلب ناشی از مشکلات شرکت های خریدار از یک سو و کاهش صادرات به دلیل محدودیت های کشورهای هدف صادراتی به واسطه تحریم ها می باشد.

رشد تولید محصولات فولادی هم کند شد

براساس گزارش های انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، رشد تولید محصولات فولادی ۱۲ درصد بود و سبب شد تولید از ۶ میلیون و ۱۷۲ هزار تن در سه ماهه اول امسال به ۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تن برسد که ۳ میلیون و ۵۸۶ هزار تن آن مقاطع تخت و ۳ میلیون و ۳۴۴ هزار تن محصولات طویل فولادی است. رشد تولید مقاطع تخت ۱۲ درصد و مقاطع طویل ۱۳ درصد بود.

ازمیان محصولات تخت فولادی ۳ میلیون و ۱۰ هزار تن ورق گرم، ۸۷۱ هزار تن ورق سرد و ۵۳۶ هزار تن محصولات پوششدار است که به ترتیب ۹، ۱۱ و ۱۲ درصد رشد در مقایسه به ۴ ماهه ۹۷ داشتند.

از میان محصولات طویل فولادی نیز ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار تن میلگرد، ۳۶۹ هزار تن تیرآهن و ۲۶۸ هزار تن نبشی و ناودانی بوده است که رشد تولید تیرآهن ۱۹ درصد و میلگرد ۱۴ درصد می باشد اما تولید نبشی و ناودانی افت ۳ درصدی دارد. از آمارها می توان دید که رشد تولید محصولات فولادی هم کند شده است.

تولید حدود ۹.۵ میلیون تن آهن اسفنجی در ۴ ماهه اول ۹۸

تولید آهن اسفنجی تا پایان تیر ۹۸ با رشد ۱۰ درصدی از ۸ میلیون و ۶۰۲ هزار تن به ۹ میلیون و ۴۶۸ هزار تن رسید.

8 107

2

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
شناسه مطلب : 27425
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی