عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت و گو با چیلان گفت:صادرات ۹۰ درصد مشکلات تولید را حل می کند
تنها راهکاری که برای رفع مشکلات تولید به منظور تحقق یک رابطه برد-برد هم برای دولت و هم تولید کننده می توان پیشنهاد داد، صادرات است.

مهندس سید رضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  اظهار داشت: تنها راهکاری که برای رونق تولید می توان پیشنهاد داد تا رابطه برد-برد هم برای دولت و هم تولید کننده اتفاق بیافتد، صادرات است.

وی افزود: در واقع دولت، گمرک، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز تولیدکنندگان باید عزم خود را جزم نمایند تا صادرات را رونق دهند چراکه با تحریم هایی که ایجاد شده و جلوی صادرات نفت کشور گرفته شده، جایگزین تامین ارز، همین صادرات کالاهای غیر نفتی نظیر فولاد است.

شهرستانی یادآور شد: فولاد در بازار داخل با مازاد عرضه مواجه است و با توجه به کیفیت محصولات فولادی ایران که در دنیا نیز جایگاه خود را پیدا کرده باید بر روی صادرات آن برنامه ریزی کرد و مشوق هایی را برای این صادرات در نظر گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد و امسال نیز می توان این رقم را به ۲۸ میلیون تن رساند البته به این شرط که برنامه ریزی برای صادرات آن صورت گیرد. لذا مهم ترین عاملی که می تواند ۹۰ درصد مشکلات رونق تولید را حل کرد، بحث صادرات است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: صادرات ۱۴ میلیون تن فولاد از نوع محصولات نهایی و با ارزش افزوده بالا در سال جاری معادل ۷ میلیارد دلار درآمد ارزی ایجاد می کند که تنها ۳ میلیارد دلار آن صرف هزینه های ارزی فولاد خواهد شد و مابقی آن نیاز ارزی کشور را تامین خواهد نمود. بنابراین صنعت فولاد نه تنها قادر است نیاز ارزی خود را تامین نماید بلکه مازاد ارز حاصل از صادرات آن قابل بازگشت به کشور است.

وی خاطرشنان کرد: از این رو چنانچه صادرات فولاد به درستی مدیریت شود و با هماهنگی وزارت صمت، گمرک و بانک مرکزی و نیز انجمن فولاد رابطه برد-بردی تعریف شود تا با ارائه مشوق هایی صادرات صورت گرفته و ارز آن به کشور بازگردد، قطعا از این گردنه سخت هم عبور خواهیم کرد.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴
شناسه مطلب : 27526
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی