دستیابی به اهداف تولید در سال جاری دور از دسترس نیست
چشم انداز صنعت فولاد به لحاظ مصارف داخلی در سال 98 مطلوب ارزیابی می شود و چنانچه بتوانیم به تولید 30 میلیون تن فولاد هدف گذاری شده برسیم و در کنار آن بتوانیم مسائل و مشکلات صادرات را حل نموده و 14 تا 15 میلیون تن برنامه صادرات داشته باشیم قطعا رونق تولید و صادرات فولاد خواهیم داشت.

نادر سلیمانی در گفت و گو با  چیلان  گفت: موانع ارزی بزرگترین مانع تولید است و اگر مسائل ارزی کشور رفع گردد، از طریق واردات برخی اقلام و مواد اولیه و قطعات یدکی و تسهیل صادرات می توان رونق تولید را رقم زد.

وی اظهار داشت: با توجه به مسئله تحریم، ما در انجمن تولیدکنندگان فولاد در حال انجام مطالعاتی هستیم تا مشکلات و مسائل ارزی کشور را با برنامه رونق تولید منطبق نماییم که راهکارهایی نظیر تهاتر ارز حاصل از صادرات در مقابل واردات مواد و تجهیزات مورد نیاز سایر شرکت ها ازجمله راه حل های دور زدن تحریم ها به منظور رسیدن به تولید مطلوب مطرح است.

سلیمانی ادامه داد: چشم انداز صنعت فولاد به لحاظ مصارف داخلی در سال ۹۸ مطلوب ارزیابی می شود و چنانچه بتوانیم به تولید ۳۰ میلیون تن فولاد هدف گذاری شده برسیم و در کنار آن بتوانیم مسائل و مشکلات صادرات را حل نموده و ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن برنامه صادرات داشته باشیم قطعا رونق تولید و صادرات فولاد خواهیم داشت که هدف از این صادرات هم تامین ارز مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی زیر مجموعه می باشد.

وی در خاتمه گفت: پارسال هدف گذاری تولید، ۲۵ میلیون تن فولاد بود که ۲۴.۵ میلیون تن آن محقق گردید. لذا با موارد ذکر شده دستیابی به اهداف تولید برای سال جاری دور از دسترس نخواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
شناسه مطلب : 27442
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی