مدیرعامل شرکت فولاد مشیز بردسیر در گفت و گو با چیلان تصریح کرد:هزینه زیاد حمل و نقل بر صنعت فولاد / راهی جز صادرات وجود ندارد
مدیرعامل شرکت فولاد مشیز بردسیر با بیان اینکه حمل و نقل یکی از آیتم های اصلی در مبحث کاهش بهای قیمت تمام شده فولاد است به خبرنگار چیلان گفت: در حال حاضر حمل و نقل هزینه زیادی را به صنعت فولاد کشور تحمیل می کند.

علیرضا عکاف زاده، مدیرعامل شرکت فولاد مشیز بردسیر افزود: از جمله اقداماتی که ما به عنوان تولید کننده شمش و میلگرد دنبال می کنیم این است که در گام اول به سمتی حرکت کرده ایم که مواد اولیه مورد نیاز برای صنعت مان را از کارخانه هایی تأمین کنیم که نزدیک ما هستند. وی ادامه داد: مسئله دوم که در این زمینه پیگیری می شود رعایت کردن نرم هنجار مصرف است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث الکترود و مسئله انرژی، در حال حاضر درست ترین کاری که می توان کرد این است که جلسات مداوم تولیدی برای رصد کردن کارها داشته باشیم اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد مشکل تعدیل نیرو است که برای حل این مشکل، می توانیم از این افراد در جاهای دیگری استفاده کنیم.

راهی جز صادرات وجود ندارد

مدیرعامل شرکت فولاد مشیر بردسیر بخشنامه های خلق الساعه کارشناسی نشده را به عنوان یکی از موارد مشکل سازی دانست که صنعت فولاد را متحمل ضررهای فراوان کرده است و در این باره اظهار داشت: در حال حاضر این بخشنامه ها صنعت فولاد را با مشکل مواجه بخشنامه ها صنعت فولاد را با مشکل مواجه کرده اند.

وی تصریح کرد: البته در این زمینه اعضای انجمن و هیئت رئیسه آن پیگیری های خوبی انجام دادند. اما این پیگیری ها باید به سمت و سویی بروند که مسئولان و مدیران دولتی ما بپذیرند اظهارنظرهای اعضای انجمن قطعا کارشناسی شده تر از وزارت صمت است و ما راهی جز صادرات نداریم.

جدایی وزارت بازرگانی و صنعت و معدن به نفع فولادی هاست

عکاف زاده جداسازی وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن را مثبت ارزیابی کرد و در این باره بیان داشت: به نظر من وزارت صنعت و معدن کار تخصصی خودش را انجام می دهد.

وی افزود: دلیل ادغام این دو وزارتخانه، حذف یک سری از بوروکراسی های اداری بود که نگاهی به عملکرد وزارت در این سال ها نشان می دهد بوروکراسی های اداری نه تنها کمتر نشده اند، بلکه در برخی از موارد بیشتر هم شده اند. به نظر من تفکیک این دو وزارتخانه برای صنعت فولاد بهتر است و دلیلش هم این است که وزارت بازرگانی به صورت تخصصی بر موضوع تجارت متمرکز می شود.

2

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰
شناسه مطلب : 29990
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی