چیلان عملکرد شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۹۸ را بررسی می‌کندرشد ۱۸ درصدی سود خالص ارفع در سال ۹۸/ برنامه‌های ارفع برای سال ۹۹
شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۹۸، موفق به تحقق سود خالص ۷۸۷.۴  میلیارد تومانی شد که نسبت به سال ۹۷، رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. ارفع نخستین شرکت فولادی است که صورت‌ مالی حسابرسی‌نشده خود در سال ۹۸ را منتشر کرده است. در سال ۱۳۹۹ شرکت آهن و فولاد ارفع، تولید ۸۳۰ هزار تن شمش فولادی را در برنامه دارد.

به گزارش  چیلان ، شرکت آهن و فولاد ارفع (نماد “ارفع” در بورس تهران) اولین شرکت فولادی بود که صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده خود در سال ۹۸ را منتشر کرد. ارفع با سرمایه ثبت‌شده ۹۰۰ میلیارد تومانی، به ازای هر سهم ۸۷.۵ تومان سود ساخت.

درآمدهای عملیاتی ارفع در سال ۹۸، ۳۴۱۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۷، رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی ارفع در سال ۹۸، رشد ۴۲ درصدی داشته است. این ترکیب درآمد و هزینه، باعث شد تا سود ناخالص ارفع در سال ۹۸، رشد ۲ درصدی را نسبت به سال ۹۷ تجربه کند.

حاشیه سود ناخالص شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۹۸، ۲۳ درصد و حاشیه سود خالص این شرکت نیز ۲۳ درصد بوده است. ارفع در سال ۹۸، سود خالص ۷۸۷.۴ میلیارد تومانی داشته که ۱۸ درصد بیش از سود خالص این شرکت فولادی در سال ۹۷ است.

جزئیات عملکرد ارفع در سال ۹۸ را در نمودار زیر ببینید:

سود ارفع در سال 98 حسابرسی نشده

برنامه‌های ارفع در سال ۹۹

در سال ۱۳۹۹ شرکت آهن و فولاد ارفع، تولید ۸۳۰ هزار تن شمش فولادی را در برنامه دارد و برنامه فروش شمش فولادی این شرکت نیز با ترکیب ۲۹ درصد فروش صادراتی و ۷۱ درصد فروش داخلی خواهد بود.

با مجوز سازمان بورس در تاریخ ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۸ و همچنین مصوبات مجمع عمومی فوق العاده ارفع در مهر ۹۸، افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال به ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران طی دو مرحله تصویب شد که مرحله اول آن از مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار میلیارد ریال در اسفند ۹۸ به ثبت رسید. افزایش سرمایه مصوب این شرکت بمنظور تامین مالی فاز اول برنامه توسعه شرکت برای افزایش ظرفیت تولید واحد احیاء مستقیم از ۸۰۰ هزار تن  به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن و افزایش ظرفیت تولید واحد فولاد سازی از ۸۰۰ هزار تن در سال به یک میلیون تن، با استفاده از امکانات زیربنایی موجود از طریق تغییرات در خطوط تولید صورت پذیرفته است. پیش بینی می‌شود تغییرات مورد نظر در بهره برداری از واحد احیاء مستقیم از اواسط سال ۱۴۰۰ و بهره‌‌برداری از واحد فولاد سازی از اواخر سال ۱۳۹۹ آغاز گردد.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۳
شناسه مطلب : 31173
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی