گزارش اختصاصی چیلان از مجمع وکغدیرجزئیات تصویب افزایش سرمایه هلدینگ صنایع و معادن غدیر/ ارزندگی سهام وکغدیر از زبان مدیرعامل/ سرمایه وکغدیر به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت
در مجمع امروز سهامداران شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر افزایش سرمایه شرکت از 18500 میلیارد ريال به 40 هزار میلیارد ريال تصویب شد. همچنین در این مجمع سیدابوتراب فاضل مدیرعامل وکغدیر از افزایش 278 درصدی سود خالص این شرکت در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور ۹۲.۲۹ درصدی سهامداران برگزار شد.

در مجمع روز جاری افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال (به میزان ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۱۶.۲ درصد سرمایه کنونی) از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران تصویب شد.

جذب سرمایه ۳۲۰ هزار سهامدار در یک سال

سیدابوتراب فاضل مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در این مجمع گفت: توسعه صنایع و معادن غدیر سال گذشته وارد بورس شد و جلسه امروز نخستین نشستی است که این شرکت با حضور سهامداران خرد برگزار می‌کند.

وی افزود: امروز وکغدیر ۳۲۰ هزار سهامدار دارد.

فاضل تصریح کرد: سهام این شرکت از زمان عرضه اولیه در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۸۵ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۷۸ درصدی سود خالص

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر  در ادامه شرحی از عملکرد شرکت ارائه داد و گفت: صنایع و معادن غدیر شرکتی توسعه‌محور و پروژه‌محور است.

وی افزود: وکغدیر در نیم سال نخست سال جاری نسبت به هلدینگ‌های مشابه خود بالاترین نسبت سود خالص به سرمایه را داشته که این نسبت ۲۷۸ درصد است، همچنین ارزش خالص دارایی‌های شرکت در پایان نیمه نخست سال جاری به ۸۵ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال خواهد رسید.

فاضل خاطرنشان کرد: امروز ارزش خالص دارایی‌های شرکت ۴۶ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود و گفتنی است که خالص ارزش دارایی‌ها شرکت از سال ۱۳۹۹ تا پایان تیر ماه سال جاری در حدود ۲۱۱ درصد رشد داشته است.

وکغدیر صفر تا ۱۰۰ زنجیره فولاد را در اختیار دارد

فاضل در ادامه تولید صفر تا صد  محصولات زنجیره فولاد را از افتخارات وکغدیر عنوان کرد و افزود: این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد خاص ایران است.

وی همچنین شرحی از پروژه‌های توسعه‌ای شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر ارائه کرد و گفت: پروژه احیای شماره ۳ توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با ظرفیت ۱.۸۵ میلیون تن با پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصد تا ۳۱ خرداد سال جاری است که بر این پروژه ۹۱۳ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

او ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه کلاف (نورد وایر) فولاد آلیاژی ایران دیگر پروژه‌ای است که شرکت در دست دارد و بر این پروژه نیز یک‌هزار  و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

این مدیر معدنی و فولاد کشور در شرح پروژه‌های وکغدیر به عملیات اجرایی پروژه گندله‌سازی نی‌ریز با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن نیز اشاره و تصریح کرد که بر این پروژه چهار هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته فاضل پروژه فولاد غدیر نی‌ریز یک معجزه مدیریتی به شمار می‌آید و امتیاز این واحد در خودکفا بودن آن در تامین آهن اسفنجی موردنیازش است.

استخراج لیتیوم براساس سند ۱۴۱۰ شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر

فاضل همچنین به چالش‌های موجود در زنجیره فولاد کشور پرداخت و گفت: هر واحد فولادساز با ظرفیت یک میلیون تن ۱۳۰ مگاوات برق نیاز دارد در حالی که امروز تامین برق برای زنجیره فولاد یک معضل است و دولت در تلاش است مشکل تامین برق صنایع را از طریق نیروگاه‌های خودتامین حل کند.

وی افزود: زنجیره فولاد در صورتی که چالش‌های انرژی و لجستیک آن حل شود، همچنان سودده خواهد بود.

او همچنین خبر داد: دولت در تلاش است با واردات گاز از شمال کشور و از مبدا ترکمنستان مشکل کمبود گاز صنایع را در زمستان حل کند.

مدیرعامل وکغدیر همچنین به چشم‌انداز درازمدت این شرکت در استخراج لیتیوم اشاره کرد و گفت: در  سند ۱۴۱۰ شرکت به استخراج لیتیوم اشاره شده و در این زمینه ذخایر دریاچه نمک قم در دست بررسی است.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۰
شناسه مطلب : 52985
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی