مدیرعامل ذوب آهن بیستون در گفتگو با چیلان:برندهای معتبر تجهیزات ایرانی صنعت فولاد شکل بگیرد
جهاندار شکری، مدیرعامل ذوب آهن بیستون در گفتگو با چیلان اظهار داشت که ۶۰ تا ۷۰ درصد تجهیزاتی که پیش از این در مجتمع ذوب آهن بیستون از کشورهای خارجی نظیر ترکیه و آلمان وارد می‌شده، هم‌اکنون در خود گروه کارخانجات شکری تولید می‌شود و این گروه توانسته با موفقیت، بومی‌سازی تجهیزات صنعت فولاد را انجام دهد.

مدیرعامل ذوب آهن بیستون در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به خبرنگار  چیلان  گفت: تحریم‌های ظالمانه که علیه صنعت فولاد ایران اعمال شد، قدرت این صنعت را نشان داد و در واقع، این تحریم‌ها، صنعت فولاد را به‌واسطه قدرت و تأثیرگذاری اقتصادی آن نشانه گرفته است.

جهاندار شکری در مورد دستاوردها و پیشرفت‌های ذوب آهن بیستون در حوزه داخلی سازی عنوان کرد: ما در گروه کارخانجات شکری، همزمان هم سازنده و هم مصرف‌کننده تجهیزات صنعت فولاد هستیم. شرکت جهان صنعت کرمانشاه که از زیرمجموعه‌های دانش‌بنیان این گروه است، اقدامات بزرگی در زمینه بومی‌سازی تجهیزات نورد، ذوب و ریخته‌گری و همچنین اخیراً بومی‌سازی تجهیزات واحد احیا، انجام داده است. تجهیزاتی که پیش از این ما از خارج وارد می‌کردیم، هم‌اینک در شرکت جهان صنعت کرمانشاه با کیفیت بهتر و هزینه کمتر تولید می‌شود.

نمایشگاه ملی فولاد، فرصتی برای آشنایی با توانمندی‌های داخلی

مدیرعامل ذوب آهن بیستون در مورد جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: این نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌آورد تا کل زنجیره صنعت فولاد با توانمندی ایجادشده در داخل کشور بیشتر آشنا شوند. شرکت‌ها در این نمایشگاه، شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر، توان داخلی و پتانسیل‌های موجود در صنعت فولاد کشور به دست می‌آورند. توصیه این است که شرکت‌هایی که مقیاس کوچک‌تری دارند اما کارهای بزرگی انجام داده‌اند و در حوزه بازاریابی هنوز دست به فعالیت گسترده نزده‌اند، در این نمایشگاه در سال های آینده شرکت کنند و توانمندی‌های خود را به معرض دید عموم بگذارند. این نمایشگاه در کل، توانمندی‌های عظیم صنعت فولاد ایران را به نمایش می‌گذارد و مداومت در برگزاری آن، اقدام مثبتی است که آثار خود را نشان خواهد داد.

جهاندار شکری، مدیرعامل شرکت ذوب آهن بیستون

جهاندار شکری در مورد رابطه بین شرکت‌های بزرگ فولادی و شرکت‌های کوچک‌تری که سازنده تجهیزات صنعت فولاد هستند، خاطرنشان ساخت: از شرکت‌های بزرگ فولادی می‌خواهم که با توانمندی‌های سازندگان داخلی بیشتر آشنا شوند و به تجهیزات ساخت داخل اعتماد کنند. توصیه‌ام این است که شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده تجیهیزات صنعت فولاد، از تجهیزات نورد گرفته تا ذوب و ریخته‌گری و واحد احیا، قرارداد ببندند تا با همکاری این شرکت‌ها، برندهای معتبر تجهیزات صنعت فولاد در داخل کشور شکل بگیرد.

نتایج جشنواره ملی فولاد برای گروه شکری

شکری در مورد دستاوردهای نمایشگاه فولاد ایران برای گروه کارخانجات شکری و ذوب آهن بیستون گفت: نمایندگانی از شرکت فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان با نمایندگان شرکت‌های ما دیدار کرده‌اند، به تفاهم رسیده‌اند و قرار است در زمینه استفاده از تجهیزات داخلی با هم همکاری کنند. شرکت‌های بخش خصوصی نیز تمایل خود به همکاری با مجموعه ما نشان داده‌اند. ما مجموعه‌ای هستیم که علاوه بر بازاریابی و فروش تجهیزات بومی‌سازی‌شده خود، مصرف‌کننده این تجهیزات نیز هستیم. ما یک سال و نیم است که در حوزه ماشین‌سازی، کار بومی‌سازی تجهیزات ذوب، ریخته‌گری و احیا را آغاز کرده‌ایم. اگر شرکت‌هایی هستند که در زمینه ریسک استفاده تجهیزات داخلی، مسأله دارند ما می‌توانیم در حوزه ریسک نیز با آن‌ها همکاری داشته باشیم و با کار مشترک در تمام مراحل، با هم به پیش برویم تا صنعت فولاد بتواند از تجیهزات ساخت داخل استفاده بهینه کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴
شناسه مطلب : 31389
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی