حمایت از واحدهای کوچک و متوسط فولادی / چالش واحدهای القایی‌ها مورد توجه قرار گیرد
جهاندار شکری، مدیرعامل ذوب آهن بیستون و عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگوی تصویری با چیلان، به تشریح چالش‌های بخش خصوصی فولاد پرداخت و با تمرکز بر مشکلات تولیدکنندگان شمش به روش القایی گفت: واحدهای القایی، نقش برجسته‌ای در تامین نیاز بازار به شمش دارند و تامین اقتصادیِ انرژی و مواد اولیه این تولیدکنندگان بخش خصوصی جزو مطالبات اصلی است. به گفته این عضو فعال هیئت مدیره انجمن فولاد، حمایت از واحدهای القایی‌، حمایت از ارزآوری، تأمین نیاز بازار داخل و حمایت از اشتغال‌زایی و چند صد هزار خانوار شاغل است.

به گزارش  چیلان ،جهاندار شکری، مدیرعامل ذوب آهن بیستون و عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگوی تصویری با  چیلان ، به تشریح چالش‌های بخش خصوصی فولاد پرداخت و با تمرکز بر مشکلات تولیدکنندگان شمش به روش القایی گفت: واحدهای القایی، نقش برجسته‌ای در تامین نیاز بازار به شمش دارند و تامین اقتصادیِ انرژی و مواد اولیه این تولیدکنندگان بخش خصوصی جزو مطالبات اصلی است.

به گفته این عضو فعال هیئت مدیره انجمن فولاد، حمایت از واحدهای القایی‌، حمایت از ارزآوری، تأمین نیاز بازار داخل و حمایت از اشتغال‌زایی و چند صد هزار خانوار شاغل است.

این تولیدکننده شناخته‌شده صنعت فولاد کشور، در ادامه به رفع موانع از تولید از فعالان بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: برخوردهای سلیقه‌ای با تولید و صادرات مشکل آفرین است. صنایعی که تک زنجیره‌ای هستند واقعا نیازمند حمایت هستند.

فولادسازان بخش خصوصی به ویژه در واحدهای کوچک و متوسط همچون کارخانجات ذوب القایی با کمبود آهن اسفنجی مواجه‌اند. در حوزه صادرات نیز این فشار بر فعالان اقتصادی پابرجاست. این در حالی است که در شرایط تحریم نباید سختگیری صادراتی و عوارص صادراتی وضع کرد؛ دولت علاوه بر مقوله تولید، باید در حوزه صادرات نیز موانع پیش‌روی تولیدکنندگان صادراتی از مقررات دست‌وپاگیر ارزی تا عوارض صادراتی را بردارد.

شکری

2

تاریخ انتشار : ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۳
شناسه مطلب : 56832
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی