چیلان گزارش می‌دهد:باز هم تمام معاملات شمش فولادی در بورس کالا ابطال شد/ شرکت‌های نورد یکی از قربانیان ابطال معاملات شمش
امروز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت، بورس کالا میزبان عرضه شمش بلوم تولیدی ۳ شرکت فولادی است که باز هم تمام معاملات به دلیل مباحث قیمتی ابطال شد. هفته گذشته نیز کل معاملات شمش فولادی در بورس کالا (در روزهای ۲۱ و ۲۴ اردیبهشت) ابطال شده بود.

به گزارش  چیلان ، امروز شمش بلوم تولیدی فولاد خوزستان، مجتمع فولاد خراسان و آهن و فولاد ارفع در بورس کالا عرضه شد که تمام معاملات مربوط به آن‌ها، ابطال شد. ابطال معاملات علاوه بر آن که به تولیدکنندگان فولاد آسیب می‌زند، باعث التهاب بیشتر در بازار فولاد از طریق انباشت تقاضای بیشتر می‌شود و از این طریق، مصرف‌کنندگان فولاد که عامه مردم هستند، متضرر می‌شوند.

علاوه بر این، ابطال معاملات شمش فولادی باعث شده تا شرکت‌های نورد با مشکل تأمین مواد اولیه روبرو شوند. ابطال معاملات شمش، تولید شرکت‌های نورد در سال جهش تولید را تهدید می‌کند و می‌تواند به کاهش تولید محصولات فولادی در کشور منجر شود.

گفتنی است که بنا به آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در فروردین ۹۹، تولید تیرآهن با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۸۵ هزار تن، تولید میلگرد با کاهش ۱۲ درصدی به ۵۲۰ هزار تن و تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل با کاهش ۱۳ درصدی به ۵۵ هزار تن رسید. در مجموع، تولید مقاطع طویل فولادی در فروردین امسال با کاهش ۱۳ درصدی به ۶۶۰ هزار تن رسید. تداوم رویه ابطال معاملات شمش فولادی می‌تواند به تولید محصولات فولادی در کشور، آسیب جبران‌ناپذیر وارد کند.

فهرست عرضه‌های امروز شمش فولادی در بورس کالا که هیچ‌کدام به نتیجه نرسیدند را ببینید:

عرضه شمش در بورس کالا

2

تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷
شناسه مطلب : 31473
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی