گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ رشد قیمت بیلت و اسلب ادامه یافت
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری متوسط قیمت بیلت صادراتی ایران، با افزایش ۲.۱ درصدی نسبت به هفته گذشته، به ۳۶۷.۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در این هفته ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۳۵۶.۵ دلار به ازای هر تن رسید. رشد قیمت بیلت و اسلب به بالاترین میزان در سال ۹۹، خبر خوبی برای اقتصاد ایران محسوب می‌شود.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، در محدوده ۳۵۵ تا ۳۵۸ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۱.۶ درصدی را نشان می‌دهد. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران به محدوده ۳۶۵ تا ۳۷۰ دلار به ازای هر تن رسیده که میانگین این قیمت‌ها، ۳۶۷.۵ دلار به ازای هر تن، افزایش ۲.۱ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۱۴ خرداد نشان می‌دهد.

قیمت فوب اسلب صادراتی CIS در این هفته با افزایش ۱.۴ درصدی به ۳۶۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت فوب بیلت صادراتی CIS نیر با افزایش ۲.۲ درصدی به ۳۷۴ دلار به ازای هر تن رسید.

قیمت سی‌اف‌آرِ بیلت وارداتی امارت متحده عربی در این هفته با افزایش قابل توجه ۳.۳ درصدی به محدوده ۳۹۰ تا ۴۰۰ دلار به ازای هر تن رسید.

این افزایش قیمت‌ها به این دلیل صورت پذیرفته که با کاهش محدودیت‌های مربوط به مهار کرونا، تقاضا برای فولاد در مناطق مختلف جهان افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده نیز بهبود تقاضا ادامه‌ داشته باشد.

در شرایط تحریم نفت، افزایش قیمت فولاد صادراتی ایران خبر خوب برای اقتصاد ایران محسوب می‌شود.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 10

2

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷
شناسه مطلب : 31733
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی