مهممقایسه روند قیمت فولاد صادراتی ایران و CIS / کف شکنی قیمت جهانی شمش با دامپینگ روسیه
در گزارش هفته گذشته چیلان از روند قیمت صادراتی شمش ایران و CIS به یک اتفاق بی سابقه در دو سال اخیر بین این دو شاخص اشاره شد و آن اینکه قیمت شمش صادراتی ایران از CIS پیشی گرفته است. این مهم در هفته پایانی تیرماه هم تداوم داشت و با توجه به ارزان فروشی شدید روسیه، قیمت بیلت CIS معادل 18 دلار کمتر از قیمت بیلت صادراتی ایران به ثبت رسید.

به گزارش  چیلان ، قیمت بیلت صادراتی CIS در هفته چهارم تیر با ۶ درصد افت نسبت به هفته سوم تیرماه به ۴۵۰ دلار به ازای هر تن رسید که کمترین قیمت این محصول در سال جاری میلادی است.کاهش قیمت بیلت CIS در پی دامپینگ روسیه رخ داده است.

قیمت بیلت صادراتی ایران نیز از ۴۸۲ دلار به ازای هر تن با افت ۳ درصدی به ۴۶۸ دلار بر تن اما همچنان برای دومین هفته پیاپیدر سطحی بالاتر از بیلت CIS قرار گرفت.

فاصله قیمتی بیلت CIS و فوب ایران از مثبت ۳ دلار بر تن معادل یک درصد به منفی ۱۸ دلار بر تن معادل ۴ درصد رسیده است. بر این اساس پیش بینی می‌شود قیمت فوب صادراتی بیلت ایران نیز با توجه به اعمال عوارض صادراتی و تشدید رقابت های منطقه ای، روند نزولی را طی چند هفته آینده پیش رو داشته باشد.

قیمت هر تن اسلب صادراتی CIS نیز در هفته چهارم تیر در سطح ۴۶۳ دلار بر تن قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته حدود ۶ درصد افت داشت. قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته سوم تیرماه برابر ۴۴۸ دلار به ازای هر تن بود و در هفته سوم تیر ماه با یک درصد افت به ۴۴۵ دلار بر تن رسیده است. فاصله قیمتی اسلب CIS و فوب ایران طی دو هفته گذشته از ۴۳ دلار بر تن معادل ۹ درصد به ۱۸ دلار بر تن معادل ۴ درصد رسیده است که می تواند یک سیگنال مهم برای تقویت احتمال کف سازی قیمت جهانی اسلب در این محدوده های حمایتی باشد.

جدول اسلب

2

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۱
شناسه مطلب : 52002
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی