خط ۳ نورد مجتمع فولاد صنعت بناب به مدار تولید بازگشت
خط ۳ نورد مجتمع فولاد صنعت بناب پس از يك دوره غيرفعال بودن در سال جهش توليد به مدار توليد بازگشت. در ماه‌هاي اخير با تغيیرات انجام شده در فرآيند توليد، شاهد ركوردشكني‌هاي متعدد در توليد محصولات ذوبي و نوردي در اين مجتمع بوده‌ایم. مجتمع فولاد صنعت بناب برای تولید بيش از ۸۰۰ هزارتن محصول در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش  چیلان ، در راستای اصلاح فرآیندها و اصلاح خطوط تولید مجتمع فولاد صنعت بناب با برنامه ریزی که توسط مدیریت این مجتمع انجام شد، به منظور افزایش تولید در سال جاری، خط نورد ۳ این شرکت که برای مدتی غیرفعال شده بود به مدار تولید بازگشت.
خط تولید نورد ۳، برای اولین بار، موفق به تولید سایز ۱۶ سیلیت (دوخطی) شد که به منظور افزایش تناژ تولیدی و نورد سریع در مدت ۳۰ ثانیه با کاهش قابل توجه خرابی و جلوگیری از شکست تجهیزات فنی، این کار صورت گرفت.
شایان ذکر است که در ماه های اخیر با تغییرات انجام شده در فرآیند تولید شاهد رکورد شکنی های متعدد در تولید محصولات ذوبی و نوردی در این مجتمع بودیم که جهش تولید به معنای واقعی روی داده است و تلاش برای تحقق برنامه ریزی انجام شده برای تولید بیش از ۸۰۰ هزارتن محصول در حال انجام است که در اینصورت افزایش چشمگیری را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود که در تاریخ تاسیس این مجتمع بی سابقه است.
مجتمع فولاد صنعت بناب با بهره مندی از خطوط ذوب ( قوس و القائی ) و با استفاده حداکثری از آهن اسفنجی در تولید شمش فولادی گام های موثری را در راستای کاهش آلایندگی حاصل از استفاده قراضه را داشته است است بطوریکه در کوره قوس بیش از ۹۵ درصد و در کوره های القائی بیش از ۹۰ درصد شار‍ژ آهن اسفنجی انجام می شود.
بهره مندی از خطوط نورد متعدد و تنوع محصولات تولیدی و ارائه همزمان سبد کامل محصولات فولادی مطابق با استانداردهای جهانی در مجتمع فولاد صنعت بناب با نام تجاری شاهین بناب باعث شده است جایگاه ویژه ای در بازارهای داخلی و خارجی ایجاد گردیده و مورد استقبال مصرف کنندگان و تجار و بازرگانان قرار گیرد.

2

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۰
شناسه مطلب : 32289
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی