اختصاصی چیلان؛در مجمع فولاد مبارکه چه گذشت؟/ تجدید ارزیابی فولاد در دست بررسی است/ برنامه فولاد مبارکه برای خرید اپال پارسیان/ تقسیم سود نقدی ۲۲.۵ تومانی به ازای هر سهم
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان (نماد بورسی فولاد) امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه با حضور بیش از ۶۸ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد. در مجمع فولاد مبارکه، تصویب سود نقدی ۲۲.۵ تومانی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران رسید. سود سهامداران فولاد از طریق سامانه سجام واریز می‌شود. در مجمع فولاد مبارکه، سخنانی به میان آمد که حاکی از قوت گرفتن احتمال افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. همچنین از برنامه فولاد مبارکه برای خرید شرکت اپال پارسیان رونمایی شد.

به گزارش  چیلان ، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع این شرکت گفت: گروه فولاد مبارکه در سال ۹۸ بیش از ۴۴ درصد فولاد خام کشور را تولید کرده است. تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه، ۹ میلیون تن بوده است.

مهندس عظیمیان گفت: درآمد فروش فولاد مبارکه در سال ۹۸ با رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال ۹۷، به بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان رسید که یک رکورد استثنایی محسوب می‌شود. فروش مقداری فولاد مبارکه نیز با رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۷، به ۷.۵۸۳ میلیون تن در سال ۹۸ رسید.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در گزارش خود در مجمع اظهار داشت: سود خالص فولاد مبارکه که در سال ۹۷، ۱۲.۲ هزار میلیارد تومان بود در سال ۹۸ به حدود ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان رسید.

بازدهی فولاد مبارکه بسیار بیشتر از بازدهی دلار و سکه

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در گزارش خود در مجمع، بازدهی نماد فولاد را در کوتاه مدت و بلندمدت با بازدهی سکه طلا و دلار مقایسه کرد.

مهندس عظیمیان گفت: هم در کوتاه مدت و هم بلندمدت، بازدهی سهام فولاد مبارکه بیشتر از دلار و سکه بوده است. از ابتدای سال تاکنون، بازدهی سهام فولاد مبارکه ۳۷۴ درصد بوده، در حالی که بازدهی سکه ۸۵ درصد و بازدهی دلار ۴۶ درصد بوده است. در شش ماهه اخیر و همین‌طور در بازه‌های بلندمدت یک‌ساله و دوساله نیز بازدهی سهام فولاد مبارکه بیش از سکه و دلار بوده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: بازدهی یک‌ساله سهام فولاد مبارکه ۷۱۹ درصد و بازدهی دو ساله آن ۱۲۶۶ درصد بوده است.

در تصویر زیر، مقایسه بازدهی سهام فولاد مبارکه با سکه و دلار را ببینید:

فولاد طلا 2

تجدید ارزیابی در دست بررسی است!

دکتر نعیمی رئیس مجمع عادی سالانه فولاد مبارکه در سخنان خود در این مجمع خبر داد که افزایش سرمایه فولاد مبارکه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دست بررسی و مطالعه است.

این موضوع خبر بسیار مهمی برای فولاد مبارکه محسوب می‌شود چرا که پیش از این شرکت در کنفرانس اطلاع‌رسانی خود اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ندارد.

نماد فولاد از لیدرهای بازار سرمایه در حرکت صعودی آن در سال جاری بوده است و برنامه احتمالی این شرکت برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی می‌تواند استقبال از این نماد فولادی را افزایش دهد.

دکتر نعیمی رئیس مجمع عادی سالانه فولاد مبارکه همچنین گفت که امسال سود نماد فولاد از طریق سجام واریز خواهد شد و ایمیدرو (سهامدار عمده فولاد مبارکه) بر واریز سود از طریق سامانه سجام اصرار دارد.

برنامه برای خرید اپال پارسیان

رئیس مجمع فولاد مبارکه ابراز امیدواری کرد که طرح فولادسازی فولاد سفیددشت تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. با این طرح ظرفیت تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه به ۱۱ میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که طرح تولید الکترود گرافیتی اردکان تا نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد.

در مجمع فولاد مبارکه توسط حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل این شرکت، عنوان شد که فولاد مبارکه در حال رایزنی برای خرید شرکت اپال پارسیان است. ۶۰ درصد اپال پارسیان متعلق به بانک پارسیان و ۴۰ درصد آن متعلق به ایمیدرو است و مهندس عظیمیان گفت: فولاد مبارکه هم از طریق مذاکره با بانک پارسیان و هم ایمیدرو، قصد خرید سهام اپال پارسیان را دارد. البته گفته می‌شود اپال پارسیان قصد حضور در بازار بورس را نیز دارد.

در نهایت تصویب سود نقدی ۲۲.۵ تومانی به ازای هر سهم در مجمع عمومی #فولاد به تصویب سهامداران این شرکت رسید. سود سهامداران فولاد از طریق سجام واریز می‌شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱
شناسه مطلب : 32456
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی