مجمع فولاد غدیر نی ریز برگزار شد/۲۳۰ تومان سود به ازای هر سهم
مجتمع فولاد غدیر نی ریز به زودی افتخار نخستین فولاد ساز گروه طرح های هشتگانه را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش  چیلان ، مجمع شرکت فولاد غدیر نی ریز ۱۱دی برگزار شد و در این مجمع به ازای هر سهم ۲۳۰ تومان معادل ۹۸ درصد سود تقسیم شد.

محسن مصطفی پور مدیر عامل شرکت فولاد غدیر نی ریز در این مجمع مهمترین چالشهای تولید را محدودیتهای برق و گاز برشمرد و گفت: محدودیت های برق منجر به از دست رفتن ۷۹ هزار تن تولید در تابستان ۱۴۰۲ شد و همچنین محدودیتهای مصرف و افت فشار گاز منجر به از دست رفتن ۲۶ هزار تن تولید در زمستان ۱۴۰۱ شد.

وی افزود: این محدودیتها در ۱۰۵ روز برقرار و شامل ۲۴ روز توقف کامل تولید بوده است به منظور استفاده بهینه از این توقفات اورهال سالیانه در دی ماه پیش بینی و اجرا شد.

به گفته مصطفی پور، محدودیتهای انرژی در این دوره به از دست رفتن تولید ۱۰۵ هزار تن تولید آهن اسفنجی منجر شد و در صورت عدم برقراری این محدودیتها مجموع تولید شرکت در سال مالی مورد بررسی به ۸۳۰ هزار تن بالغ می شد.

مدیر عامل شرکت فولاد غدیر نی ریز تصریح کرد: همچنین در آمدهای عملیاتی مجتمع فولاد غدیر نیریز در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۴، نسبت به دوره مشابه قبل با افزایشی ۳۱ درصدی از حدود ۶۶۰۰ میلیارد تومان به عددی بالغ بر ۸۶۵۸ میلیارد تومان رسیده است. این افزایش درآمدهای عملیاتی ناشی از افزایش ۲۸ درصدی نرخ فروش و رشد حجم فروش نسبت به دوره مشابه به میزان ۳ درصد است.

وی اضافه کرد: در اثر مجموعه این عوامل سود ناخالص مجتمع فولاد غدیر نیریز طی سال مالی مختوم به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل با افزایش ۹۹ درصدی به عددی بالغ بر ۳۵۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

مصطفی پور خاطر نشان کرد: جلسه پذیرش فولاد غدیر نی ریز سه شنبه آتی،در بورس برگزار خواهد شد.

همچنین گفتنی است جمع کل حقوق مالکانه سهامداران فولاد غدیر نی ریز از پایان شهریور ۱۴۰۱ تا زمان مشابه در سال جاری (۱۴۰۲) شاهد یک رشد ۶۰ درصدی بوده است و از حدود ۳۰۲۳۸ میلیارد تومان به ۵۰۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر عامل فولاد غدیر نی ریز از مهمتری اقدامات کارخانه فولاد در یکسال اخیر را تکمیل نصب ۱۸ عدد جرثقیل سقفی باقی مانده در سالنهای مختلف پروژه از جمله سالن آهن قراضه، سالن ذوب، انبار شمش سالن پمپ خانه سالن اکسیژن پلنت، سالن کمپرسور خانه و تعمیرگاه برشمرد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده برق دار کردن ترانس اصلی و مجموعه SVC بوده است.

مصطفی پور تأکید کرد: با انجام موفقیت آمیز عملیات First arc در اردیبشهت ماه ۱۴۰۲ و اجرای عملیات First Met فولاد سازی در آبان ماه سال ۱۴۰۲ که از پیش زمینه های اصلی آغاز راه اندازی کارخانه به شمار می روند کارخانه فولاد به فاز راه اندازی و بهره برداری نزدیک شده است و مجتمع فولاد غدیر نی ریز به زودی افتخار نخستین فولاد ساز گروه طرح های هشتگانه را از آن خود خواهد کرد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲
شناسه مطلب : 57597
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی