گزارش چیلان از روند قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانآخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران​/ تثبیت قیمت‌ بیلت و اسلب صادراتی در قیمت‌های بالاتر از ۳۹۰ دلار به ازای هر تن/ رشد ادامه‌دار قیمت‌ها در منطقه CIS
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری، قیمت بیلت صادراتی ایران، ۰.۹ درصد افزایش یافت و میانگین آن (با رشد ۳.۵ دلاری) به ۳۹۳.۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت اسلب صادراتی ایران در این هفته تغییری نداشت. اسلب و بیلت در سقف قیمتی خود در سال ۹۹، در حال معامله هستند.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، تغییری نداشته و همچون هفته گذشته در قیمت ۳۹۵ دلار به ازای هر تن معامله شده است. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور به محدوده ۳۹۲ تا ۳۹۵ دلار به ازای هر تن رسید که میانگین این قیمت‌ها، ۳۹۳.۵ دلار به ازای هر تن، رشد ۰.۹ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۸ مرداد نشان می‌دهد.

در این هفته تایلند یک محموله بیلت از ایران با قیمت سی‌اف‌آرِ ۴۲۵ دلار به ازای هر تن خریداری کرد. همچنین پیشنهادات بیلت صادراتی ایران به مشتریان چینی در این هفته در قیمت سی‌اف‌آر ۴۲۲ دلار به ازای هر تن بوده است.

قیمت فوب بیلت صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه این هفته افزایش قابل ملاحظه ۲.۶ درصدی را ثبت کرد و به ۴۰۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت فوب اسلب صادراتی CIS نیز با رشد ۰.۶ درصدی به محدوده ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار به ازای هر تن رسیده است. افزایش قیمت فولاد میانی در منطقه CIS خبر خوبی برای تولیدکنندگان فولاد ایران محسوب می‌شود چرا که نویددهنده تداوم رشد قیمت فولاد صادراتی ایران است.

در کل، افزایش قیمت فولاد صادراتی خبر بسیاری خوبی برای اقتصاد ایران است و در صورت افزایش صادرات فولاد، درآمدهای به‌دست آمده از طریق صادرات فولاد، می‌تواند به ایجاد ثبات در بازار ارز کمک کند.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 18

2

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۲
شناسه مطلب : 32479
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی