تعمیرات کنورتور شماره ۳ بخش فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان با موفقیت انجام شد
متخصصان شرکت ذوب آهن اصفهان موفق شدند، تعمیرات کنورتور شماره ۳ بخش فولادسازی این شرکت را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. به گفته اصغر امینی معاون تجهیزات مکانیک بخش فولادسازی، تمامی قطعات مورد نیاز این تعمیرات از داخل کشور تهیه شد تا از خروج ارز جلوگیری شود.

به گزارش  چیلان ، اصغر امینی معاون تجهیزات مکانیک بخش فولادسازی در این خصوص با اشاره به این که رینگ و مخروطی کنورتور ۳ دچار دفورمگی (اعوجاج) شده بود و مونتاژ لبه های کنورتور و نسوز چینی امکان پذیر نبود اظهار داشت: در این تعمیرات تعویض مخروطی تا زیر رینگ کنورتور انجام شد که باعث افزایش سرعت مونتاژ و افزایش کیفیت تعمیرات گردید.

وی با اشاره به این که در این تعمیرات ۵۰ درصد قطعات داخل کارخانه و ما بقی آن نیز در داخل کشور توسط شرکت های توانمند ساخته شد افزود: تعمیرات از تاریخ ۱۵ الی ۲۶ مرداد به مدت ۱۲ روز به طول انجامید که مدت و کیفیت این تعمیرات در نوع خود یک رکورد محسوب می گردد.

معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی در ادامه گفت : تعویض مخروطی و لودکا از زیر کمربندی به ارتفاع ۱.۶ متر با ارتفاع لودکای ۳.۳ متر،تعویض تمامی دامنه ها و اکران ها و ستون های اکران اطراف کنورتور ، تعویض اکران عقب کنورتور با ۵۶ لوله،تعویض کامل انشعابات و سیلیکون ها ی داخل درام ،دمونتاژ و مونتاژ و تعویض تجهیزات مکانیکی و دیگ به وزن تقریبی ۱۶۰ تن ، انجام تعمیرات با حدود ۳۶۰۰۰ نفر ساعت ،سرویس کامل تجهیزات مکانیکی ، دیگ ، برقی ،انرژیتیک و اتوماسیونی برابر گراف های جاری و انجام گراف نسوز چینی از جمله اقداماتی است که در تعمیرات کنورتور ۳ انجام گردید.

فعالیت های مکانیکی و انرژی مربوط به تعمیرات اساسی کنورتور شماره ۳

محمدرضا یزدان پناه مدیر مهندسی برنامه ریزی و نظارت برنگهداری و تعمیرات در مورد این تعمیرات گفت : فعالیت های مکانیکی و انرژی مربوط به تعمیرات اساسی کنورتور شماره ۳ با برنامه ریزی و نظارت مستمر کارشناسان مدیریت مهندسی نت  و هماهنگی و همکاری مستمر با بخش فولادسازی و … صورت پذیرفت .

وی افزود : با توجه به تاکید معاون بهره برداری مبنی بر لزوم کاهش حداکثری زمان انجام تعمیرات کنورتور شماره۳ و به منظور مهیا نمودن شرایط کار بخش فولادسازی بصورت سه کنورتور، تعمیرات فوق با کیفیت حداکثری و در حداقل زمان ممکن انجام پذیرفت که لازم است از تلاش شبانه روزی کلیه پرسنل کارگاه تعمیرتجهیزات، شرکت توسعه صنعت لنجان، شرکت عالی نژاد جهان آریا، برنامه ریزی و پایش تعمیرات، کارگاه های ساخت و تولید، طراحی، برنامه ریزی و تکنولوژی، کنترل کیفی و سایر واحدهای ستادی مدیریت مهندسی نت قدردانی نمود.

محمود شفیعی معاون تعمیرات مدیریت مهندسی نت نیز علت کاهش زمان اجرای تعمیرات و ارتقاء کیفیت را ناشی از تغییر طرح داده شده در ارتفاع خط برش در مخروطی کنورتور و بهینه سازی اجرای تعمیرات با استفاده از تجارب از تعمیرات قبلی دانست و گفت: همزمان انجام ۲ فعالیت مهم از شاخص های این تعمیرات بود که فعالیت های مربوط به دیگ شماره ۳ در کنار تعویض مخروطی با کیفیت و موفقیت به اتمام رسید.

حامد محمدی سرپرست برنامه ریزی و تعمیرات مدیریت مهندسی نت عمده فعالیت های انجام شده را به اختصار شامل، پوشش اطراف کنورتور ، تعویض ۱۷ عدد اکران بزرگ، ۲عدد اکران مثلثی، دمونتاژ و مونتاژ ۲ عدد ستون نگهدارنده … و فعالیت های پیش نیاز برای نسوز کاری … ذکر کرد. همچنین در جهت ارتقاء کیفیت تعمیرات بر روی کلیه خطوط جوش تست UT صورت پذیرفت .

شایان ذکر است این تعمیرات با مشارکت مدیریت های نسوز، راهبری و ماشین آلات، نت راه و ساختمان، تولید توزیع برق و اتوماسیون انجام شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۶
شناسه مطلب : 32784
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی